Ezért történt a szörnyű gázolás a Forma-1-es Bahreini Nagydíjon

Infostart
2018. április 13. 15:15
A Ferrari csapatfőnöke Sanghajban "elmagyarázta", miért alakult katasztrofálisan Kimi Räikkönen bahreini kerékcseréje.

A múlt vasárnapi Forma-1-es Bahreini Nagydíjon Kimi Räikkönen második kerékcseréje igen csúnyán alakult, a 36. körben kiálló finn autóján csak három lágy abroncsot cseréltek szuperlágyra, a bal hátsóval nem történt semmi, ennek ellenére a pilótát kiengedték.

Räikkönen elütötte egyik, még az autónál tevékenykedő szerelőjét, Francesco Cigarinit – az olasz kettős lábszártörést szenvedett –, majd kénytelen volt a bokszutcában megállni, kiesett. A veszélyes kiengedésért utólag 50 ezer eurós (15,6 millió Ft) bírságot szabtak ki a csapatra.

Sanghajban a csapatvezetői sajtótájékoztatón a Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene elmagyarázta, mi is történt múlt vasárnap - írja a Vezess.hu.

“Hadd tisztázzam egyszer és mindenkorra, hogy az egész csapatot nagyon bántja, hogy egy ember megsérült, ezért mi magunk is ki akartuk vizsgálni a folyamatot. Az FIA-val közösen tekintettük át a történteket, hiszen nekik is ugyanannyira fontos a biztonság, mint nekünk. Végigvettük az egészet.”

“Megvan a procedúránk, hogy a futam alatti kerékcserék a lehető legbiztonságosabbak legyenek. Három tényezőről van szó. Az egyik az emberi ellenőrzés, a második mechanikai, a harmadikat pedig egy elektronikus eszköz végzi.

Most az történt, hogy a bal hátsót rosszul kezeltük, az elektronikus eszköz nem olvasta be megfelelően, és zöldet adott.”

Arrivabene “magyarázatából” nem derült ki, hogyan is kezelték rosszul a bal hátsót, miért maradt a helyén a régi kerék, és hogy mi értelme a hármas biztonsági rendszernek, ha az egyik elemnél becsúszó hiba borítja az egészet - olvasható a Vezess.hu cikkében.

Az alábbi videón látható a baleset és a lábtörés: