Nyitókép: X

Repülőgép-baleset: drasztikus lépésre szánta el magát a Boeing

Infostart
2024. január 16. 21:25
Az Alaska Airlines balesete után a földön marad a Boeing 170 gépe, de az újaknál is speciális ellenőrzést jelentette be a repülőgépgyártó.

A 737-esek törzseit készítő Spirit Aerosystems gyártási folyamatának további 50 pontján vezet be plusz minőségellenőrzést a Boeing, az érintett 171 darab MAX 9-es repülési tilalma tovább tarthat – írja az airportal.hu.

A Boeing nemcsak az Alaska-balesetben érintett, a MAX 9 használaton kívüli vészkijáratát fedő panelnél, hanem a típus teljes törzseit készítő Spirit Aerosystems gyártási folyamatának további 50 pontján vezet be ellenőrzéseket a Reuters híre szerint. A törzsek minőségellenőrzését még azelőtt elvégzik, hogy a Boeing rentoni üzemébe szállítanák. A Boeing minőségirányításról szóló továbbképzéseket is tart az alkalmazottaknak, és külső fél bevonásával független értékelést végez a gyártási folyamatról.

Kiderült, hogy a Spiritnek a végleges, biztonságos állapotban kell felszerelnie az inaktív vészkijáratokat lezáró door plug paneleket, de a vállalat csak akkor távolítja el vagy igazítja meg a panelt, ha annak hibás beszerelésére utaló jelek merülnek fel. A Boeing bizonyos ellenőrzéseket és nyomáspróbákat végez, mielőtt a gépet átadja a légitársaságnak.

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) eközben határozatlan időre meghosszabbította az érintett 171 darab, deaktivált vészkijárattal rendelkező MAX 9-es repülési tilalmát. A hatóság csak 40 példány ellenőrzésének elvégzését és az eredmények kiértékelését követően hoz döntést arról, hogy milyen feltételek teljesülését követően térhetnek vissza a levegőbe az érintett példányok.