- A Kúrián százmilliós pert nyert a Ryanair, de romlottak a kilátásai
- Felszállás közben lángba borult egy Boeing hajtóműve - videó
- Kényszerű döntést hozott a Lufthansa
- Lehet izgulni: újra repülhetnek a hibás Boeingek
- Repülőgéphiány és jegydrágulás - a Boeing súlyos válságba sodorhatja a világ légi közlekedését
- Több csavar hiányzott a helyéről a Boeingen, amikor repülés közben kiszakadt az ajtaja
A 737-esek törzseit készítő Spirit Aerosystems gyártási folyamatának további 50 pontján vezet be plusz minőségellenőrzést a Boeing, az érintett 171 darab MAX 9-es repülési tilalma tovább tarthat – írja az airportal.hu.
A Boeing nemcsak az Alaska-balesetben érintett, a MAX 9 használaton kívüli vészkijáratát fedő panelnél, hanem a típus teljes törzseit készítő Spirit Aerosystems gyártási folyamatának további 50 pontján vezet be ellenőrzéseket a Reuters híre szerint. A törzsek minőségellenőrzését még azelőtt elvégzik, hogy a Boeing rentoni üzemébe szállítanák. A Boeing minőségirányításról szóló továbbképzéseket is tart az alkalmazottaknak, és külső fél bevonásával független értékelést végez a gyártási folyamatról.
Kiderült, hogy a Spiritnek a végleges, biztonságos állapotban kell felszerelnie az inaktív vészkijáratokat lezáró door plug paneleket, de a vállalat csak akkor távolítja el vagy igazítja meg a panelt, ha annak hibás beszerelésére utaló jelek merülnek fel. A Boeing bizonyos ellenőrzéseket és nyomáspróbákat végez, mielőtt a gépet átadja a légitársaságnak.
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) eközben határozatlan időre meghosszabbította az érintett 171 darab, deaktivált vészkijárattal rendelkező MAX 9-es repülési tilalmát. A hatóság csak 40 példány ellenőrzésének elvégzését és az eredmények kiértékelését követően hoz döntést arról, hogy milyen feltételek teljesülését követően térhetnek vissza a levegőbe az érintett példányok.