- Rövidzárlat Németországban: zuhanás az elektromos autók piacán
- A Mercedes vezérigazgatója megmondta, az EU hová tegye a kínai autógyártókat
- Ha ez bekövetkezik, hatalmas csapást fog elszenvedni az e-autózás
- A Huawei megoldotta: ki sem kell szállni az elektromos autóból a töltéshez - videó
- Lesben áll Kína, hogy lecsapjon a Volkswagen két gyárára
Tavaly 10,4 millió kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el világszerte, 14 százalékkal többet 2023-hoz képest – közölte a PwC nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó cég.
A PwC 21 piacot vizsgált, és Kínára esett a forgalom csaknem kétharmada: mintegy 6,7 millió BEV-autót értékesítettek az ázsiai országban 2024-ben. Ez több mint 20 százalékos növekedés az előző évvel összevetve. Az BEV-autók eladási listáján a második hely az Egyesült Államoké, ahol 1,2 millió ilyen autót értékesítettek tavaly, 7,4 százalékkal többet, mint 2023-ban. A harmadik helyen Nagy-Britannia végzett 382 ezer BEV-autó eladásával, ez 21 százalékos éves növekedésnek felel meg.
A negyedik helyen Németország állt, ahol a BEV-autók értékesítse 27 százalékkal, 381 ezerre esett az állami támogatások megszűnésével.
Más európai piacokon – így például Franciaországban, Ausztriában, Olaszországban, Svájcban és Svédországban is – csökkentek az eladások, de a visszaesés enyhébb volt, mint Németországban.
Tavaly lényegesen nagyobb mértékben nőtt a hálózatról is tölthető (PHEV) autók eladása, mint a tisztán elektromos autóké. A vizsgált piacokon a PHEV-autók értékesítése 56 százalékkal, 6,2 millióra emelkedett. A hibrid-elektromos autók (HEV) esetében az eladások növekedése 18 százalék volt 8,9 millió autóra.