- A német kormány beleáll a kínai elektromos autók ellen tervezett uniós intézkedésekbe
- Fokozatosan veszítik el világpiaci részesedésüket a német autóipari beszállítók
- Gázolás a müncheni autókiállításon: Németország elveszítette versenyképességét
- Fenyegető autópiac - Százalékosítható Kína európai étvágya
A Continental német vállalat világszerte több ezer munkahelyet szüntetne meg autóipari részlegénél, amitől azt reméli, hogy 2025-től évente legalább 400 millió eurót takaríthat meg – írja a Portfolio a Reuters értesülése alapján.
A létszámleépítés pontos összegéről még nem tudni semmit, de a Continental jelezte, hogy a „négy számjegyű tartomány közepén” lesz. Sajtóhírek szerint átszervezések és különböző eladások, értékesítések is várhatók a vállalatnál, de ezeket az értesüléseket még nem erősítették meg. Szeptemberben ugyanakkor Nikolai Setzer vezérigazgató arra tett egyértelmű utalást, hogy a ContiTech üzletágban tulajdonosváltás lehet.
Az autóipari részleg dolgozói természetesen nem örülnek ezeknek a fejleményeknek és az üzemi tanács azt kérte a vállalat irányítóitól, hogy vizsgáljanak meg minden lehetőséget annak érdekében, hogy ne legyenek nagy számban elbocsátások.
A többi között az idősebb alkalmazottak részmunkaidős nyugdíjazását és a személyzet átképzését, átcsoportosítását javasolták.
A Manager Magazin információi szerint az elbocsátások mintegy 5500 alkalmazottat érinthetnek a Continental 30 németországi telephelyén. Ezeket az értesüléseket nem erősítette meg a vállalat, csak annyit közölt, hogy a költségmegtakarítást szem előtt tartva az üzleti és az adminisztratív struktúra egyszerűsítése a cél – főként az értékesítés, a fejlesztés és a gyártás területén. Az autóipari részlegen belül az üzleti területek száma várhatóan hatról ötre csökken majd.