Nyitókép: IMAG3S/Getty Images

Megszólalt a Sameday a csomagküldés "összeomlásáról"

Infostart
2024. október 18. 18:17
Az elmúlt hetekben egyre több megrendelő panaszkodik arra, hogy nem kapja meg a csomagját, mert a Sameday késik a kiszállítással. Megszólalt a cég.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, október elején már hetek óta problémák voltak tapasztalhatók a Packeta csomagküldő szolgáltató működésében, később pedig a Sameday ügyfeleitől is hasonló jelzések érkeztek: késtek a csomagok, a szolgáltatók előbb-utóbb elérhetetlenné váltak. A helyzet hátterében egyebek mellett a munkaerőhiány is meghúzódhat, a problémák pedig akár a karácsonyi kiszállítási szezonig is kitarthatnak.

A nemzetgazdasági miniszter pénteken a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot.

A Telex megkereste a Samedayt, amely válaszában elismerte a problémát.

"Jelenleg ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel nézünk szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatt jelenleg is zajló konszolidációs folyamatok miatt. Elkötelezettek vagyunk, hogy az átmeneti fennakadásokat a lehető leggyorsabban oldjuk meg" – közölték.

Azt is írták, hogy a rendkívül hosszú késések felszámolása érdekében több intézkedést hoznak, így:

  • a teljes logisztikai hálózatban meghosszabbított munkanapokat vezetnek be;
  • extra műszakokkal és szombati kiszállítással növelik a kiszállítási kapacitásukat;
  • megerősítik az ügyfélszolgálati csapatukat, hogy gyorsabb és hatékonyabb támogatást nyújthassanak.

„Jelenleg az operációs folyamataink konszolidációjának és a munkafolyamatok finomhangolásának kritikus szakaszában járunk, amelyek létfontosságúak a közelmúltban történt felvásárlások és egyesülések nyomán", írták még, ígérve, hogy a létszám növelése mellett technológiai fejlesztéseket is terveznek.