2023 első kilenc hónapjában 51,1 milliárd forint volt a BKK bevétele a jegy- és bérleteladásokból. 2022-ben szintén az első kilenc hónap jegyárbevétele 40,1 milliárd forint volt. Ez azt jelenti, hogy 27,4 százalékkal lett több 2023-ban a társaság menetdíjbevétele az előző évhez viszonyítva - írja a Telex a közlekedési vállalattól kapott információk alapján.
Az áremelések által indokoltnál nagyobb mértékben növekedtek a BKK jegyárbevételei. A vállalat szerint emögött olyan tényezők állnak, mint a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása, aminek pozitív hatása volt az utazásszámra és bevételre. Emellett a BKK új intézkedéseket is bevezetett:
emelte az árakat, egyszerűsítette a termékpalettát, digitalizálta az ellenőrzést és a pótdíjazást, kiterjesztette az első ajtós közlekedési rendet és fokozta az ellenőrzéseket.
Mindemellett a cég több ügyfélbarát technológiát is alkalmazni kezddett (Budapest Pay&GO, egylépéses, NFC-s jegyérvényesítés).
2023 első három negyedévében
- a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevétel az összbevétel 18 százalékát,
- az automatás értékesítés az 52 százalékát,
- az online értékesítés a 24 százalékát adta,
- a fennmaradó 6 százalék a viszonteladók, üzleti ügyfelek értékesítéseiből származik.
Az új, BudapestGO nevű applikáció 2022. februári 14-i indulása gyakorlatilag egy időpontra esett a Covid-járványt követő korlátozások feloldásával. A pandémia után az utazásszámok növekedésével párhuzamosan a bevételek is elkezdtek növekedni.
Ezeken tovább javított, amikor 2022. június 15-én felfüggesztették az egészségügyi dolgozók díjmentes utazási kedvezményét is
- összegezte a BKK a portálnak.
A BKK megjegyezte még, hogy látszik, mekkora igény van az innovatív megoldásokra: a korábbi Futár applikációt havi szinten 400-500 ezer ember használta, az ezt leváltó BudapestGO-t pedig mostanra 1,2 millióan. A mobiljegyek aránya a BudapestGO indulása előtt 10-12 százalék volt, ez mára közel 30 százalékra növekedett.