A BKK vonaljegyeit érintő áremelés okairól Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az InfoRádióban úgy nyilatkozott, hogy egy elkerülhetetlenül szükséges lépés volt a cég számára.
"Ahhoz, hogy pont a törzs vásárlóinknak ha úgy tetszik vagy a törzsutasainknak, akik leginkább a bérleteseink továbbra is jó szolgáltatási színvonalat tudjunk biztosítani, ahhoz most az eseti jegyekhez hozzá kell nyúlnunk.
Ez a vonaljegyet, a fedélzeti vonaljegyet illetve a gyűjtőjegyet érinti, de szeptember 1-jétől továbbra sem változik a bérletek ára. Egyébként ez már így 11 éve nem változik, és marad a havi 9500 forinton a dolgozói bérlet és megmarad a 14 éven aluliak és a regisztrált munkanélküliek ingyenes utazása is"
- mondta el a cégvezető.
Walter Katalin beszélt arról is, hogy a BKK jegyárak megemelésének nincs közvetlenül köze ahhoz, hogy a MÁV-Start-nak a HÉV és a Volán járatain már július 1-ével megtörtént egy jelentős, egyes szakaszokon 60-70 százalékos emelés.
"Nincs direkt összefüggése ezeknek, de természetesen mi is néztük, hogy más városokban hogy alakulnak a jegyárak, mi történik a többi közösségi közlekedési illetve közlekedési szolgáltatóknál és láttuk, hogy egyszerűen itt van az a pillanat, amikor nekünk is muszáj felülvizsgálnunk a jegyárainkat" - tette hozzá a BKK vezérigazgató, aki ugyanakkor közölte azt is, hogy a bevételnövekedésből nem várhatóak új fejlesztések.
"Sajnos ez nem olyan nagy pénz, mint amire egyébként nekünk szükségünk van. Még csak nem is a fejlesztésekhez, hanem egyszerűen a napi működés biztosításához. Gondoljunk bele, hogy például az energia áremelések vagy hasonlók azok milyen szinten érintették a közösségi közlekedést"
- mondta el az InfoRádióban Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, hangsúlyozva emellett azt is, hogy a főváros a rossz anyagi helyzete ellenére is mindenképpen folytatni fogja az 51 új, CAF villamos rendszerbe állítását és a Budapest GO rendszer fejlesztését is.