Vészhelyzet a BKV-nál: sorra dőlnek ki a járművezetők. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet minden eddiginél határozottabban követeli a cég vezérigazgatójától: a dolgozók védelme érdekében intézkedjen, zárassa le a járművek első ajtaját. Ha ez nem történik meg néhány napon belül, a sofőrök maguk veszik kezükbe a biztonságukat: engedetlenségi akcióként nem fogják kinyit az utasok előtt az első ajtót.
Nem lehet tovább halogatni a közösségi közlekedési járműveken az első ajtós fel- és leszállás lezárását, mert annyi a beteg járművezető, hogy hamarosan nem lesz, aki a kiesettek helyére lépjen. Akkor viszont előbb-utóbb megbénul a fővárosban a közösségi közlekedés. Ennél azonban jóval tragikusabb az, hogy mindezt meg lehetett volna előzni – de legalábbis csökkenteni a kockázatot – azzal, ha időben elkülönítették volna a járművezetőket azzal, ha úgy, mint az első hullámban, megszüntették volna a fel- és leszállást elől, közvetlenül a sofőr fülke mellett – magyarázta Naszályi Gábor.
Az EKSZ többször kérte, még Orbán Viktor miniszterelnöktől is, hogy rendeljék el az elsőajtós felszállás megszüntetését, de nem tették.
"Ha záros határidőn belül nem teljesül a járművezetők követelése, egyenként fognak úgy dönteni, hogy nem nyitják ki az első ajtót. Ezt akár figyelemfelkeltő engedetlenségi akciónak is tekinthetik az illetékesek" – szögezte le az elnök. Az EKSZ figyelmeztet: a BKV törvénysértő módon nem biztosítja a munkavállalók számára a foglalkoztatáshoz szükséges egészséges munkakörülményeket.