- Eljárást indított a fővárosi kormányhivatal a BKK-val szemben
- Draskovics Tibor Vitézy Dávidnak: hibázott a BKK, de…
- Vitézy: tizenöt napos határidővel a BKK törölhette volna a reptéri vonaljegyeket az automatákból
- Már nem váltható jegy a repülőtéri járatra a jegyautomatákban
- Tizenötezer ember járt pórul, mire lépett a BKK
A kormányhivatal 14 millió forint bírságot szabott ki jogsértés miatt a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-vel szemben, amiért a társasága Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatára úgy értékesített menetjegyet április és október között, hogy azt a koronavírus-járvány miatt nem üzemeltette.
A fogyasztóvédelmi eljárás megállapította, hogy a BKK tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, mely során több mint 14 millió forinttal károsította meg a vásárlókat. A BKK akkor járt volna el megfelelően, ha az érintett járat közlekedtetésének felfüggesztésekor a jegyek értékesítését is felfüggesztette volna.
A 100E-re elővételben még lehetett jegyet váltani, pedig a koronavírus-járvány miatt már nem közlekedett áprilistól.
Nagyjából 15 ezren vettek vonaljegyet a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazáson keresztül, amivel a BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak.
A közlekedési cég elnézést kért és azóta már javította a hibát, így már nem lehet jegyet venni a járatra. A fel nem használt repülőtéri vonaljegyek árát díjmentesen visszatérítik a BKK ügyfélközpontjaiban, és a külföldi állampolgárok is online visszaválthatják a megvásárolt jegyet.