Az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) tesztelte és értékelte a vezető autógyártók vezetéstámogató rendszereit, a Tesla Autopilot rendszere és kilenc további vezetéstámogató rendszer is rossz minősítést kapott - írja a Reuters híradása alapján a Portfolio.
A szervezet a baleseti adatokból azt is megállapította: nem bizonyítható, hogy a Tesla Autopilot vagy más vezetéstámogató rendszerek valós biztonsági előnyöket jelentenének. David Harkey, az IIHS elnöke a lapnak azt nyilatkozta:
"Megvizsgáltuk a biztosítási káresemények adatait, vizsgáltuk a vezetéstámogató rendszerekkel rendelkező és az ilyen rendszerek nélküli járműveket, és megállapítottuk, hogy nem csökkent a kárigények száma ezeknek a fejlettebb rendszereknek köszönhetően".
Ellenben bizonyították, hogy az automata vészfékező rendszerek 50 százalékkal csökkentették a hátulról érkező ütközések számát, továbbá 30 százalékkal csökkentették a gyalogosgázolásokat. Az IIHS kilenc autógyártó 14 vezetéstámogató rendszerét értékelte az általa kidolgozott szabványok alapján. Az általuk tesztelt rendszerek közül csak a Lexus Teammate with Advanced Drive kapott elfogadható minősítést, amit a márka LS hibrid szedánokhoz kínálnak.
A Tesla, a Mercedes-Benz, a BMW, a Nissan, a Ford, a GM, a Hyundai, a Genesis és a Volvo különböző rendszerei "rossz" általános minősítést kaptak - írja a lap.