Nyitókép: Pixabay

Óriások szövetsége: összefog a Facebook és az Amazon

Infostart
2023. november 13. 09:35
A társulás oka, hogy a két óriás megijedt a TikToktól, mindkét fél azt kapja, amire már évek óta vágyott.

A Meta megnyitja közösségimédia-felületeit az Amazon előtt, felhasználói így egy kattintással vásárolhatnak a legnagyobb online áruházban - írja a TechCrunch alapján az Index. A portál szerint az üzlet hírét a Disruptive Digital vezérigazgatója, Maurice Rahmey szivárogtatta ki egy LinkedInen közzétett bejegyzésében.

A Meta évek óta foglalkozik az online vásárlási funkciók bevezetésével, de ezek nem bizonyultak elsöprő sikernek, 2022 októberében be is zárták élő shoppingszolgáltatásukat, hogy a TikTok-utánzat Reelsre koncentrálhassanak. Az Amazonnal is hasonló a helyzet, akik online áruházként piacvezetők, viszont a közösségi médiába szerettek volna betörni, szintén sikertelenül. Instagramnak megfeleltethető platformjukat, a Sparkst 2019-ben zárták be és ők is a TikTok ihlette fotó-videó folyam felé fordultak - írja a portál.

A mindkét esetben felbukkanó TikTok úgy lett a harmadik "fantomszereplő" a most megkötött üzletben, hogy több mint 150 millió felhasználójával szeptemberben belépett az e-kereskedelem területére.

Azóta az Amazon egyre inkább piaci fenyegetésnek tekinti, a Metát pedig az terelte az Amazon felé, hogy az Apple korlátozta eszközein a felhasználói adatok gyűjtését, az egyezséggel azonban a korlátozás megkerülhető.

A Meta–Amazon-partnerség lényege, hogy az Instagram és Facebook felhasználói meglévő Amazon-fiókjukhoz kapcsolhatják profiljukat, így anélkül tudnak egy kattintással vásárolhatnak, hogy a közösségi média felületét el kellene hagyniuk. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy a felhasználók szokásainak elemzésével hatékonyabban célzott hirdetési lehetőségekhez juthat a számára kedvezőtlen piaci körülményeket megszenvedő Meta, és az eladások felpörgetésével megemelheti mindkét fél jutalékból befolyó bevételeit.