Nyitókép: Andre M. Chang

Újabb drámai fejezetéhez ért a Booking.com botrány

Infostart
2023. október 16. 05:30
Még mindig nem ért véget az amszterdami székhelyű online szállásközvetítő oldallal szerződésben lévő egyes szálláshelyek kálváriája.

Mint ismert, nyár közepén döntött úgy a Booking.com, hogy új fizetési rendszerre tér át. Kezdetben csak egy rövid időszakra kérték a partnereik türelmét, ám ebből több hónapra elnyúló kifizetési késedelmek lettek, más országok mellett Magyarországon is.

Itton a sajtó cikkei és főként a hatósági fellépések nyomán rendeződni látszik a helyzet (bár nem minden eljárás ért még véget). A legfrissebb fejlemények szerint most Japánban telt be a pohár, ahol továbbra is tartozik szállásadóknak a portál. Mint a Spabook idézi a helyi lapokat, néhány japán szállodatulajdonos csoportos keresetet tervez benyújtani a héten a cég ellen. A japán szállodatulajdonosok szerint a Booking.com az elmúlt hónapokban nem utalta át határidőre a vendégek befizetéseit a szállodáknak, így a szállodai számlák akár hónapokig kifizetetlenek maradtak.

A leendő felperesek egyike Masahiko Matsuo, a Kazaya Group vezetője. Ez a vállalat több szállodát üzemeltet Japán középső részén, és azt állítja, hogy szállodái számára június óta késedelmesen történnek a kifizetések. A helyzet akkor romlott, amikor a Booking.com e-mailben értesítette, hogy a rendszer karbantartása miatt a június végi és egész júliusi bevételeket csak augusztusban fogják átutalni. Mivel szállodái főként – ha nem teljes mértékben – a Booking.com-ra támaszkodnak a foglalások tekintetében, ez az időben történő fizetés elmaradása azt jelentette, hogy a szállodának lényegében semmilyen bevétele nem volt egész július hónapban. Jelenleg a Booking.com még mindig tartozik a cégének körülbelül 6 millió jennel (mintegy 15 millió forinttal).

„Végül csak augusztus legvégén fizették ki a júliusi bevételeinket. A szeptemberi hónapra még mindig nem kaptam kifizetést, mégis továbbra is jutalékot számolnak fel nekünk a platform használatáért” - panaszolta.

Eközben a dán szállodaszövetség kártérítésre szólította fel a Booking.com-ot. A HORESTA szerint sok vállalkozásnak 100 000 és 200 000 DKK közötti összeggel tartoztak (5-10 millió forint), de szóba került egy ennél többszörösen nagyobb át nem utalt összeg is. A dán szakszövetség hasonlóképpen fellépett, mint a magyar hivatalok, illetve segít a tartozások behajtásában, továbbá kártérítést, kompenzációt kér a Booking-tól azok számára, akik hosszú ideje nem kapták meg a nekik járó összegeket.