Áthelyezheti a gyártást a Volkswagen Németországból, a Cseh Köztársaságból és Szlovákiából Észak- vagy Délnyugat-Európába, ha a régiót továbbra is földgázhiány sújtja – írja vg.hu a vállalat közleménye alapján.
A gyártás áthelyezése azonban csak az egyik lehetőség, amelyen középtávon gondolkoznak, ha a gázhiány az idei télnél tovább tart. A vállalatnak jelentős termelőegységeik vannak Németországban, Szlovákiában és Csehországban. Ezek az országok az orosz gáztól leginkább függő államok közé tartoznak.
"Középtávú alternatívaként a gázhiányra nagyobb földrajzi koncentrációval, a gyártási kapacitás áthelyezésével vagy műszaki alternatívákkal reagálhatunk, akárcsak korábban a félvezetőhiány és más ellátáslánc-zavar esetében tettük"– fejtette ki Geng Wu, a Volkswagen beszerzési vezetője.
Ugyan a gáztárolók szintje idén a tervezettnél korábban érte el a kilencven százalékos töltöttségi szintet, Németországnak az orosz szállítások nélkül a jövőben komoly problémát jelenthet a tárolók feltöltése.
Új alternatívák
Délnyugat-Európa vagy Észak-Európa tengerparti zónái lehetnek a gyártás esetleges áthelyezésének haszonélvezői, hiszen mindkét régiónak kiváló a hozzáférése a tengeren át érkező cseppfolyósított földgázhoz – nyilatkozta a Bloombergnek a Volkswagen szóvivője. A csoportnak már vannak autógyárai Portugáliában, Spanyolországban és Belgiumban is, ahol cseppfolyósított földgáz-terminálok is vannak.
A Volkswagen külkapcsolatokért felelős vezetője, Thomas Steg megjegyezte: a politikusoknak is tenni kell az árrobbanás megszűnéséért. Enélkül ugyanis a kis- és közepes energiaigényű vállalatok kénytelenek lesznek csökkenteni, vagy leállítani a termelést.