- Üzembezárások a láthatáron: kollektív szerződéseket kezdett el felmondani a Volkswagen
- Volkswagen-válság: már Brüsszelben is vakarják a fejüket
- Hazánk számára is reményt keltő lépésre készülnek a németek
- A kínai után jönnek az indiai autók – mutatjuk a kínálatot, ön venne belőle?
- Támadás az elektromos autók ellen: minden autós fizessen
- Újabb autógyár fékez az elektromosautó-vonalon, és inkább a hibridek felé fordul
A Mercedes-Benz és az amerikai Factorial akkumulátorgyártó közös projektje jelentősen növelheti az elektromos járművek hatótávolságát.
A villanyautók terjedése megtorpant az elmúlt időszakban, a gyártók több problémával is szembesültek, ami az egész autóiparra komoly hatással van. A fejlődés azonban nem áll meg, és hamarosan jönnek azok a szilárdtest-akkumulátorok, amelyekre minden piaci szereplő évek óta vár.
Ezt mutatja a Mercedes és a Factorial együttműködése is. Az amerikai gyártóval már a Stellantis, és a Hyundai is szerződést kötött, 2022-ben 200 millió dollárnyi befektetést szedett össze a cég.
Gyorsabb töltés, nagyobb biztonság, olcsóbb gyártás, nagyobb hatótáv - az új akkumulátor az elektromos autók legnagyobb problémáit oldaná meg.
Az új, Solstice névre keresztelt akkumulátor várhatóan mintegy 80 százalékkal növeli majd az elektromos járművek hatótávolságát a mai átlaghoz képest, 450 Wh/kg energiasűrűséggel – írja a vállalatok közleménye alapján a vezess.hu. Jelenleg 180 Wh/kg az átlagos energiasűrűség.
Ennél a technológiánál az elektromos töltést vezető folyékony elektrolitot szilárd helyettesítővel váltják ki. A szilárdtest-akkumulátorokat forradalmi technológiaként emlegetik az elektromos járművek terén, mivel csökkenthetik a tűzveszélyt, és lehetővé tehetik könnyebb, olcsóbb autók gyártását, amelyek egyetlen töltéssel messzebbre juthatnak.
Az elképzelés laborban már működik, a probléma a sorozatgyártással van, a nagyüzemi fejlesztés nehezebben történik a vártnál.
A Factorial már kifejlesztett egy „félszilárd” akkumulátort, ami már 2026-ban az utakon közlekedő elektromos járművekben is megjelenhet. Ezek felépítésükből adódóan hasonló gyártósorokon készülhetnek, mint a hagyományos lítiumion-akkumulátorok, így gyorsabban felfuttatható a termelésük.