- A Boeing 737-es program vezetőjének állásába került a sok hiba
- Több csavar hiányzott a helyéről a Boeingen, amikor repülés közben kiszakadt az ajtaja
- Felpörgött a használt repülőgépek iránti kereslet - megvan rá a nyomós ok
- Új gond merült fel egyes Boeingeknél
- Repülőgéphiány és jegydrágulás - a Boeing súlyos válságba sodorhatja a világ légi közlekedését
Az év első két hónapjában 79 repülőt szállított az Airbus, ebből 49-et februárban, és a termelés hónapról hónapra nőni fog az év hátralévő részében, elérve a 800 darabot, ami 65 repülővel több, mint tavaly.
Tavaly az Airbus 2094 kereskedelmi repülőre kapott megrendelést, főleg Ázsiából és más feltörekvő piacokról, elsősorban keskenytörzsű és közepes méretű gépekre. Ezzel a várólista 8598 darabra emelkedett, vagyis a jelenlegi gyártási szinten 10 évre való megrendelése van az immár világelső gyártónak, míg a Boeing csak 528 gépet szállított tavaly és 1576 új rendelést kapott – írja a novekedes.hu.
A Boeing esetében külön hátrányt jelent, hogy az amerikai légiközlekedési hatóság korlátozta az idei gyártást, mivel januárban egy ajtó leszakadt az Alaska Airlines egy Boeing 737 Max 9 típusú gépéről.