A többi magyar közlekedési szolgáltató – a MÁV-HÉV, a MÁV-START és a Volánbusz – után a BKK is megemeli az eseti termékek árát:
a vonaljegy 450 forint, a fedélzeti vonaljegy 600 forint, illetve a gyűjtőjegy 4000 forintba kerül
szeptember 1-jétől (a korábbi áruk 350, 450 és 3000 forint volt).
A bérletek ára ugyanakkor továbbra sem változik. A felnőtt 30 napos bérlet továbbra is 9500 forint, a diákbérlet pedig 3450 forintba kerül, vagyis ennyi pénzért lehet egy hónapon át korlátlanul utazni.
Magyarázatukban kitérnek arra is, hogy "ár a járvány vége óta egyre többen térnek vissza a közösségi közlekedéshez, összességében jelentősen csökkent a BKK jegyárbevétele az elmúlt négy évben. 2022 végére 16 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019-ben, miközben az energiaárak növekedésével és az általános inflációval a kiadások drasztikusan emelkedtek. A fenntartó Fővárosra egyre magasabb teher hárul, összesen
60 milliárd forinttal került többe a fővárosnak a közösségi közlekedés, mint 7 évvel ezelőtt."
Hozzátették még, hogy az elmúlt egy évben 285 új busz és 48 troli érkezett, befejeződött az M3-as metróvonal felújítása, elindult a BudapestGO applikáció, amelynek folyamatosan bővülnek a szolgáltatásai.
A főpolgármester is posztolt az ügyben a Facebookon: "megtesszük az elkerülhetetlent, a BKK vonaljegyek árának emelését, mert a kormányzati sarcpolitika immár a közösségi közlekedés működtetését veszélyezteti. A bérletárak viszont továbbra is változatlanok maradnak, és fenntartjuk a 14 év alattiak és az álláskeresők ingyenes utazását. A hátteret már sokszor elmondtam. (.)"