Nyitókép: bkk

Még több új villamosa lesz Budapestnek, mutatjuk, mely járatokon állnak forgalomba

Infostart
2023. március 2. 17:48
További 31 modern villamos érkezésével jelentősen javul a kötöttpályás közlekedés színvonala Budapesten - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

A tavaly októberben bejelentett 20 villamos 2024 nyarától jön majd Budapestre, a további 31 jármű pedig ezután, folyamatosan érkezik a fővárosba.

Az Európai Unió támogatásával érkező villamosokkal jelentősen bővülhet az alacsonypadlós kapacitás Budapesten - közölte a BKK.

Olyan helyszíneken – a többi között a 14-es villamos vonalán –, ahol jelenleg csak néhány akadálymentes villamossal lehet utazni, a jövőben több korszerű CAF jármű fog közlekedni.

2022-ig összesen 73 darab vadonatúj, alacsonypadlós CAF-villamos állt forgalomba. Ezek közül 17 hosszú szerelvény az 1-es vonalon, 56 rövid jármű pedig a 3-as, a 14-es, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es és a 69-es villamosok vonalán közlekedik.

A BKK tervei szerint

az új járművek közül a hosszú kocsik az 1-es vonalán, a rövid járművek pedig várhatóan a 3-as, a 17-es, a 19-es, a 24-es, a 42-es, az 50-es, az 51A, az 56-56A, és a 61-es vonalon közlekednek majd,

amelyet befolyásolhat az is, hogy a szerelvények érkezésének pillanatában hol lesz felkészítve az infrastruktúra ezekre a nagyobb méretű és áramkapacitású járművekre.

A BKK és a Fővárosi Önkormányzat 54 milliárd forint uniós forrásból vásárolhatja meg az alacsony padlós, korszerű, a budapestiek által már jól ismert járműveket.

fotó: BKK

A 31 jármű lehívásához arra volt szükség, hogy Magyarország Kormánya megegyezzen az Európai Bizottsággal, és partner legyen abban, hogy a Fővárosi Önkormányzat további új villamosok beszerzését is finanszírozni tudja az Európai Uniós Kohéziós Alapból.

A BKK vezetése még tavaly novemberben állapodott meg a CAF-villamosok gyártójával, így a társaság szinte 2014-es árakon vásárolhat meg további 31 korszerű, akadálymentes villamost. Október végén a BKK 20 CAF Urbos villamos lehívásáról adott hírt.

A fővárosban forgalomban lévő villamosok harmada 45 évnél idősebb, azaz a vasúti közlekedésben általános 30 évre tervezett élettartamukat már legalább 15 évvel meghaladták.