A Volkswagen-csoport vezetője wolfsburgi tájékoztatóján elmondta, hogy Két-három hétre felfüggeszti a termelést a legtöbb németországi és európai üzemben a cégcsoport, a spanyol, a portugál, az olasz és a szlovák gyárak már ezen a héten leállnak - mondta Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója. Az MTI beszámolója szerint a döntést a járvány miatt visszaeső kereslettel és az akadozó alkatrészellátással indokolta. A sajtójelentések szerint az üzemi tanács egy levélben arról tájékoztatta a munkavállalókat, hogy a pénteki műszakzárással áll le a termelés a legtöbb üzemben Németországban és Európa más országaiban.
A beszámolók szerint a napokban több üzem dolgozói között regisztráltak fertőzötteket, és megszigorították a higiéniai, járványvédelmi előírásokat.
Frank Witter pénzügyi igazgató kiemelte: nem tudni, hogy a járvány milyen súlyosan és milyen hosszan hátráltatja a vállalatcsoportot, ezért szinte lehetetlen előrejelzést adni a pénzügyi hatásokról. Februári előrejelzésében a csoport még azzal számolt, hogy a tavalyi, 10,97 millió értékesített járműhöz hasonló forgalom várható 2020-ban is.
A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen gyártja.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!
Az Airbus is visszafogja a termelést
Négy napra leállítja spanyol és francia üzemeit az Airbus, hogy szigorú egészségügyi intézkedéseket vezessen be - közölte a cég az MTI-vel. Ezek elsősorban a higiéniát, a szigorú takarítást, és az emberek közti távolság megtartását szolgálják, összhangban az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásaival és a helyi hatóságok előírásaival.
Az Airbus minden olyan munkakörben, ahol ez lehetséges, otthoni távmunkát rendelt el, emellett folyamatosan tárgyal a légitársaságokkal és lízingcégekkel, hogy a lehető legkisebb legyen a fennakadás a gépek leszállításában.
A gyártó Franciaországban négy, Spanyolországban három gyárral rendelkezik és mintegy 52 ezer embert foglalkoztat. Ezekben az egységekben készülnek a gépek törzsei, vízszintes vezérsíkjai és orr részei, Toulouse-ban pedig mind a négy kereskedelmi típusnak van egy végösszeszerelő gyártósora.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!