A 2018 év végi indonéziai és a 2019 márciusi etiópiai tragédiát követően csaknem egy éve nem repülhetnek a Boeing 737 MAX-ok, világszerte nagyjából 500 gépet parancsoltak a földre. Ha máshogy nem tudták megoldani, a légitársaságoknak egyik napról a másikra kellett repülőket bérelniük a kiesett kapacitások pótlására, és az elhúzódó szoftverjavítási és engedélyeztetési eljárás miatt ez felpörgette a bérbeadási piacot.
Ezek újbóli forgalomba állásával, valamint azzal, hogy a Boeingnél közel 400 újabb gép várja, hogy végre a légitársaságokhoz kerülhessen (a gyártást csak idén januártól függesztették fel), kidurranhat a bérbeadó piacon felfújódott lufi - írta az airportal.hu az Aerotelegraph alapján.
Bár a Boeing korábbi nyilatkozatai szerint a legyártott gépeket több hónapra elnyújtva adják csak át üzemelésre, ekkora plusz kapacitás megjelenésére még nem volt precedens, így nem jelezhetők előre a pontos hatások, egyes bérbeadó cégek akár csődbe is mehetnek emiatt.
Közben tovább tart a bizonytalanság a MAX-ok engedélyeztetésével kapcsolatban. Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vezetője, Steve Dickson a Singapore Airshow-n elmondta:
a MAX tanúsításának továbbra sincs határideje, helyette az elvégzendő feladatokra koncentrál az FAA, a folyamat következő fontos állomása pedig egy hatósági tesztrepülés lesz. Ennek időpontja egyelőre nincs kitűzve, de arról, hogy addig még milyen kérdéseket kell lezárni és milyen teendők vannak, már közel van a megállapodás az érintettek között.