Ha a szaloncukrot megnézzük, ott inkább becsléseket tartalmaznak a számok: 3500 tonnás piacról beszélhetünk - mondta el az InfoRádiónak Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
"Ez összeköszön azzal a kutatási adattal, amely azt mondja, hogy egy-egy háztartás egy kiló szaloncukrot vásárol meg" - fűzte hozzá.
Sánta a rendelkezésükre álló adatok alapján állítja,
a fogyasztók "tűréshatára" a szaloncukor kilóárát illetően mintegy 2000 forint.
Hangsúlyozta,
a mikulásszezonban 4 milliárd forint a költés, a szaloncukorért 6 milliárdot is kifizet a magyar.
Egy-egy termék esetében árstabilitás van, összességében viszont növekedett a piac értéke, mivel
a fogyasztók elmozdultak a drágább, minőségibb termékek felé. A piac 10 százalék fölötti mértékben bővült
- fordította a számok nyelvére a szakember.
Az édesipari vállalatok száma is bővült az elmúlt öt évben, a korábbi 210-ről mostanra 260 közelébe emelkedett, és egyre többen vágnak bele ebbe az iparágba.
Törvényi értelemben a szaloncukor nem hungarikum, mégis szinte annak számít, hiszen 98 százalékban Magyarországon fogy, a maradék rész a környező országok magyarlakta területein kel el, illetve a tengerentúlra, Kanadába és az Egyesült Államokba megy exportra.