Nyitókép: Pixabay.com

Nagyságrendekkel biztonságosabb az e-vásárlás, mint korábban

Infostart / MTI
2018. november 5. 11:38
Az elmúlt évek fogyasztóvédelmi ellenőrzései 54 százalékról 15 százalékra szorították vissza az e-kereskedelemben tapasztalt jogsértések arányát - közölte hétfőn az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Továbbra is vannak azonban komoly és jellemző problémák.

Az e-kereskedelmi vállalkozások tipikus hiányossága, hogy elmarad a 14 napos elálláshoz kötődő részletes tájékoztatás, illetve sok esetben az elállási jog gyakorlását szabálytalanul többletfeltételekhez kötik. Problémák merülnek fel az elérhetőségi adatok közlésével is, hiszen

a magyar nyelvű honlap vagy a ".hu" végződés nem garantálja, hogy magyarországi webáruházból vásárolnak a fogyasztók.

Ezen felül megállapították, hogy a tapasztalatok alapján a termék kiszállításáról szóló határidő gyakran megtévesztő, a cégek nem tudják tartani a rendeléskor vállalt ígéretet.

Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kifejtette:

"2017 óta a fogyasztóvédelmi ellenőrzések középpontjában az elektronikus kereskedelem áll. A rendszeres ellenőrzések a vásárlók mellett a tisztességes vállalkozásokat is védik."

A minisztérium azt javasolja, hogy az internetes vásárlás előtt az érdeklődők látogassanak el a www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu honlapra, ami az e-kereskedelmi cégek ellen hozott jogerős határozatok mellett tartalmazza azt is, ha a vállalkozás teljesítette a határozatban foglaltakat, és így fogyasztóvédelmi szempontból már megfelelően működik.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Visszaszorulnak a fogyasztóvédelmi jogsértések - Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást