ÚJABB CIKKÜNK A TÉMÁBAN
Szeptember 1-től változik a járművek károsanyag-kibocsátásának mérési módszere, ami komoly költségeket jelent a Volkswagennek.
Herbert Diess arra figyelmeztetett, hogy az új károsanyag-kibocsátási mérési módszer, a WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) miatt veszélybe kerülhet az autógyártó korábban kitűzött profitcélja. A vezérigazgató szerint a WLTP bevezetése miatt közel 1 milliárd eurós költsége keletkezik a vállalatnak - írta a Portfolio.
Akár 250 ezer autó gyártása is csúszhat, mivel azoknál nem tudnak megfelelni az új szabályoknak.
A szerdán közzétett negyedéves számokból kiderül, hogy csúcsra járatták a konszern üzemeit, és annyi autót gyártottak le a károsanyag-kibocsátási mérési módszer változásáig, amennyit csak lehet. A második negyedévben a VW 13,5 százalékkal több autót gyártott le, mint egy évvel korábban.