A TikTok-felhasználók már korábban is szűrhették, milyen jellegű tartalmakkal nem szeretnének találkozni, amikor megnyitják az alkalmazást - írja a Sky News.
A szépséghiba a szülői döntés elfogadásában rejlik: a gyerekeknek el kell fogadniuk döntésüket.
Ha nem teszik meg ezt, akkor hiába nem szeretné a szülő, hogy bizonyos tartalmakat elérjenek, továbbra is látni fogják azokat.
A lehetőséget azután vezették be, hogy a TikTokot kritika érte amiatt, hogy felületén a gyerekek ki vannak téve önkárosító és evészavaros felvételeknek is, amelyeket néha "kódolt" hashtagekkel - kissé módosított helyesírással ellátott kifejezésekkel - osztanak meg, hogy megkerüljék a platform moderálását.
A TikTok azt is bejelentette, hogy létrehoz egy fiatalokból álló bizottságot, amelybe a platform felhasználói kerülhetnek be.
A kínai vállalat közölte azt is, hogy nem változott a választási félretájékoztatással kapcsolatos politikája, miután a rivális YouTube úgy döntött, hogy nem törli tovább azokat a hamis állításokat, amelyek szerint a 2020-as amerikai szavazást elcsalták. A Google tulajdonában lévő platform a hónap elején jelentette be a változást.
A Meta egy egész csokornyi újdonságot jelentett be: ezek közt szerepel szülői felügyelet a Messengeren, a tizenévesek figyelmeztetése, hogy 20 perc után lépjenek ki a Facebookból, és az éjjel instagramozó fiatalokat is ösztönzik, hogy hagyják abba az alkalmazás használatát.
A Messengert használó gyerekek szülei az új szolgáltatásnak köszönhetően láthatják, mennyi időt töltenek a tizenévesek csevegéssel,
megtekinthetik a kapcsolati listájukat és értesítést kaphatnak, ha a tizenévesek jelentenek egy felhasználót.
Ezenkívül az Instagram tesztel egy olyan funkciót, is amely korlátozza az emberek interakcióját azokkal, akiknek nem követőik.
A felhasználóknak mostantól meghívót kell küldeniük, hogy kapcsolatba léphessenek valakivel, ha nem követik őt, és addig nem hívhatják fel a címzettet, nem küldhetnek neki fotókat, videókat vagy hangüzeneteket, amíg a felhasználó el nem fogadja a kérésüket. A funkció célja, hogy csökkentse az idegenektől származó nem kívánt tartalmak számát, különösen a nők esetében - közölte a vállalat.