Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, július közepén NOTAM közleményben tudatta a Budapest Airport a légijárművek üzemeltetőivel és a légitársaságokkal, hogy zavarok vannak a repülőgép-üzemanyag ellátás körül, és hogy ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren működő összes üzemanyag-kiszolgálót érinti. A korlátozás július 16-án éjféltől július 31-e éjfélig tartott.
A Budapest Airport az airportal.hu megkeresésére akkor megerősítette, hogy a szolgáltató oldalán az ellátási láncban jelentkező fennakadás miatt átmenetileg kevesebb kerozinkészlet érhető el a repülőtéren.
Arra kérték a légitársaságokat, hogy Budapesten csak az utazáshoz szükséges mennyiségű üzemanyagot vegyenek fel, amíg a készletek helyre nem állnak az üzemszerű működés szintjére.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre csővezetéken keresztül érkezik az üzemanyag a százhalombattai finomítóból. A Mol korábban arról adott tájékoztatást, hogy csőszakasz-cserét hajt végre június elején a Dunai Finomítóból a repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán. Azt viszont leszögezték, hogy az ellátás folyamatosan biztosított lesz.
A Budapest Airport kommunikációért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese, Valentínyi Katalin később leszögezte: „átmenetileg kisebb kerozinkészlet érhető el a budapesti repülőtéren, kerozinhiány azonban nincsen”. Elmondása szerint a csökkent készlet hátterében az állt, hogy a szolgáltató oldalán az ellátási láncban fennakadás történt, ez azonban egy ismert jelenség a légi közlekedésben, az elmúlt években többször is előfordult a magyar reptéren.
Augusztus 1-én, pénteken megérkezett a Budapest Airport hivatalos bejelentése: újra a normál kerozinellátással üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.
A közlemény szerint erről hivatalos úton is tájékoztatják a légitársaságokat, egyúttal köszönetet mondanak nekik az együttműködésért, amelynek eredményeképp az ellátási láncban jelentkező fennakadás ellenére a repülőtéri üzemanyagkészlet egyszer sem csökkent a stratégiai minimum alá.
Az üzemeltető azt írta: „a Budapest Airport gyors reakciójának és a légitársaságok kooperációjának köszönhetően az üzemanyagellátással összefüggő járatkésés vagy -törlés nem volt, a repülőtér zavartalanul, fennakadás nélkül üzemelt”.