Nyitókép: BKK

Trolis konzultációt indít a BKK

Infostart
2024. november 29. 12:57
Most érdemben mindenki beleszólhat, merre menjenek az új trolik Zuglóban.

Folytatja a fővárosi trolibuszhálózat fejlesztését és bővítését a BKK: már javában zajlik a zuglói 74A trolivonal meghosszabbításának – és így az új 81-es troli kialakításának – előkészítése.

Ehhez kapcsolódva november 29-én, pénteken társadalmi egyeztetés indult, hogy a közlekedési szakemberek észrevételeket kapjanak a lehetséges új útvonalról és menetrendről. A tervezett hálózatbővítés célja, hogy új közösségi közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre Zugló Alsórákos részén.

Ami a részleteket illeti, a hálózatbővítés újabb lépéseként a BKK a jelenlegi 74A trolibuszvonal meghosszabbításával új trolikapcsolatot hozna létre a Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. Az így létrejövő új 81-es járat a tervek szerint

  • a Mexikói út M végállomásról a 74A útvonalán jutna el a Miskolci utcáig,
  • ahol önjáró, akkumulátoros üzemmódban közlekedne a Szugló utcáig,
  • majd innen a 77-es trolival párhuzamosan haladhat a Komócsy utcáig,
  • ahonnan a 82-es trolibusz útvonalán érheti el az Örs vezér téri végállomását.

A BKK célja a zuglói haránt irányú kapcsolatok fejlesztése és Alsórákos északnyugati részének hatékonyabb kiszolgálása. Az új járathoz új megállók kialakítása szükséges a Miskolci utcában, a beruházás Zugló Önkormányzata közreműködésével valósulhat meg. Ennek köszönhetően új átszállási kapcsolatok létesülnének az Erzsébet királyné útjánál és a Csömöri útnál.

A jelenlegi 81-es trolibusz a jövőben 80-as jelzéssel közlekedne változatlanul a Fischer István utca és az Örs vezér tere között.

Mindehhez kapcsolódva a BKK november 29-én, pénteken társadalmi egyeztetést indított, hogy a kerületben közlekedők, a leginkább érintettek elmondják véleményüket a tervezett fejlesztésekről. A kérdőívet 2025. január 10-ig lehet kitölteni a társaság weboldalán.

Az új 81-es járat a tervek szerint 2025 tavaszán indulhatna el, segítve a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, így a Miskolci utca térségének közlekedését is. A járat a XIV. kerület azon területén közlekedne, ahol a budapesti átlagnál lényegesen kisebb arányban választják a közösségi közlekedést az ott élők, dolgozók és tanulók. A járat célja, hogy javítsa a közösségi közlekedéssel megtett utazások arányát, ezáltal javítsa a város élhetőségét.

Az új járat Zugló harántirányú kapcsolatait javítaná, csökkentené a Miskolci utca térségében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, valamint igénybe vételével jellemzően egy átszállással kevesebbre lenne szükség, és akár 10-15 perccel rövidebb utazást tudna biztosítani az alsórákosi térségben.

A következő években a BKK új vonalakat létesítene a főváros több részén, illetve a meglévőket hosszabbítaná meg, ennek érdekében

  • a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál új felsővezeték-szakaszok épülhetnek, valamint
  • egyelőre tesztüzemben zajlik a 75-ös trolivonal meghosszabbítása.

Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta, a BKK megteremtette a lehetőségét annak, hogy ha rendelkezésre állnak a szükséges források, korszerű, környezetbarát, alacsony padlós trolibuszok érkezzenek a fővárosba.