Nyitókép: MÁV

Lassulás az egyik legfontosabb MÁV-vonalon, időben egyre messzebb van Bécs

Infostart
2023. augusztus 28. 14:30
A karbantartás hosszú évtizedeken át való elmaradása, a nagy hőség és a jelentős csapadék miatt sokat romlott a pálya minősége.

A MÁV arról tájékoztatta a hvg.hu-t, hogy a kánikula és a nagy esőzések miatt komoly állapotromlás történt az elöregedő síneken, így múlt héten csütörtöktől sebességkorlátozást vezettek be a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonal egyik 29 kilométeres szakaszán, Biatorbágy és Szárliget között.

Ezen a szakaszon ideiglenesen legfeljebb 100 km/órás sebességgel járhatnak a vonatok mindkét vágányon, ami miatt 10-20 perccel megnőhet a menetidő.

A vasúttársaság tervet dolgoz ki a probléma megoldására és az Építési és Közlekedési Minisztériummal (ÉKM) együttműködve törekszenek arra, hogy helyreálljon a rend. Arról értesítették a lapot, hogy átmenetileg „a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is csak további sebességkorlátozások révén garantálható a közlekedés biztonsága”.

A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet azt írta közösségi oldalán az 1-es vasúti fővonal állapotáról, hogy

az elmúlt negyven évben nem tartották karban az érintett vasúti pályát,

így a síneket a vasbeton talpfákhoz rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik elporladtak.

A hvg.hu emlékeztet, hogy a témában múlt hétvégén Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is közzétette véleményét. Azt írta a Facebook-oldalán, hogy „Ausztria utolérése helyett most épp távolodunk, szó szerint, 20-25 perccel”. Szerinte a jelenség nem egyedi, „sok fővonalon szaporodnak a lassújelek országszerte, pontosan, ahogy a MÁV néhány hónapja egy nyilvánosságra hozott térképen előre megjósolta".

Vitézy Dávid közölte: a szombaton 15:15-kor Budapestről indult soproni InterCity 27 perc késéssel érkezett Győrbe és az általa megosztott térképrészleten látható, hogy a vonal szinte összes vonata késett.