Az Erősítő elnevezésű Facebook-oldal a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából 250 millió forintot költött olyan hirdetésekre, amelyekkel a baloldal üzeneteit népszerűsítették a közösségi médiában – írja a Magyar Nemzet.
A külföldről érkező milliárdos kampánytámogatásról a lap szerint csak a voksolást megelőző egy hétben az Erősítő húszmillió forintból promotálta balliberális médiumok, köztük a Telex, a 24.hu, a 444.hu, valamint a hvg.hu cikkeit. A szavazás napja után gyakorlatilag inaktívvá váló oldalon feladott 12 ezer hirdetés több mint egyharmada – 4500 – esett a választás előtti hónapra.
Az Erősítő hátterében az újság információi szerint fellelhető mind a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat cégcsoportnak, mind pedig az Ezalényeg.hu médiabirodalom kiadójának, az Oraculum 2020 Kft.-nek a tulajdonosi köre. A Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint e két vállalatnál landolt annak a több mint négymilliárd forintnak a csaknem kilencven százaléka, amely az USA-ból és egy svájci alapítványtól érkezett a baloldal kampányának támogatására.
Az Erősítő mögött álló egyik kulcsfigura a DatAdat cégcsoportban is jelentős tulajdonrésszel rendelkező Dessewffy Tibor. A Gyurcsány–Bajnai-korszak egyik meghatározó háttérembere a képviselője ugyanis az Amplify App nevű, Észtországban – az DatAdat OÜ elnevezésű vállalkozással azonos tallinni címre – bejegyzett társaságnak, amely az Erősítőt működteti és az adatkezelését is végzi. A NIK-jelentés szerint a DatAdat Professional Kft. 34 millió forint értékben bocsátott ki számlát az Amplify Appnak.
Az Erősítőnek Montenegróban működik egy ikerportálja, amelyben Páva Zoltán, az Oraculum 2020 Kft. tulajdonosa is érdekelt. A Nagalsi.me üzemeltetője ugyanúgy az Amplifier App, mint az Erősítőé, a bejegyzését pedig a Páva érdekeltségébe tartozó EMI Investment bonyolította.