A 2020-as és a 2021-es – pénzügyi értelemben is – nehéz év után a Budapest Airport 2022-ben végre egy kis levegőhöz jutott – olvasható a társaság közleményében. Komoly kihívások mellett a vállalat a tavalyi évben visszaépítette a Covid-járvány előtti utasforgalom 75 százalékát, a légi áruszállítás terén viszont 194 ezer tonnás árumennyiséggel rekordot döntött.
A fenti eredmények a 2022-es pénzügyi mutatókon is meglátszanak: a tavalyi évben a vállalat nettó árbevétele 277,7 millió euró volt, ami több mint a 2020-as és 2021-es évben összesen. A Budapest Airport Zrt. így a tavalyi évet 76,6 millió euró nyereséggel zárta, és ennek köszönhetően
sikerült a pandémia két éve alatt felhalmozott 198 millió eurós veszteséget 121 millió euróra lefaragnia.
A Budapest Airport az elmúlt évek kihívásai és a továbbra is fennálló súlyos anyagi veszteségek ellenére fenn tudta tartani a repülőtér folyamatos és biztonságos működését, és a szükséges anyagi, személyi és infrastrukturális beruházásokat meg tudta valósítani – teszik hozzá.
A vállalat a tavalyi évben összesen 47 millió euró értékben hajtott végre infrastrukturális beruházásokat, így a fejlesztések értéke négy év alatt, 2022 év végére a 270 millió eurót (90 milliárd forintot) is meghaladta.
Úgyhogy abszolút nem akasztotta meg a 2022-es, 2021-es, sem a 2020-as év a fejlesztéseket, akkor is előre néztünk – hangsúlyozta az InfoRádiónak Valentínyi Katalint, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese, aki szerint ez meg is látszik, hiszen számos nemzetközi elismerés söpört be 2023 tavaszán a reptér:
- az utasok szavazatai alapján a budapesti légikikötőt választották Európa legjobb repülőterének,
- sorban tizedszer nyerte el a Skytrax régió legjobb repülőtere címet,
- sőt, szintén az idei év elején a repülőtér által nyújtott szolgáltatási színvonal négy csillagos minősítést kapott a Skytrax nemzetközi auditoraitól.
Mint olvasható, a vállalat tulajdonosai és menedzsmentje számára is első számú szempont a budapesti repülőtér színvonalának folyamatos emelése, az utasélmény fejlesztése és a repülőtér kapacitásának az előrejelzésekhez igazított bővítése. A Budapest Airport tulajdonosai hosszú távú, stratégiai befektetők, akik annak ellenére elkötelezettek a repülőtér folyamatos fejlesztése mellett, hogy osztalék kifizetésére a 2022-es év eredményei után sincs lehetőség.
Valentínyi Katalin a jövőt illetően úgy fogalmazott: a BA a tavaszi hónapoktól kedve ismét képes tartani az egymillió fő fölötti utasforgalmat, amire 2019-ben volt legutóbb példa. Nyilván mindezt a nyári hónapok még inkább meg fogják lökni, úgyhogy a társaság jó évre számít 2023-ban, de várhatóan még így sem fogják tudni a pandémia előtti békeév számait hozni – tette hozzá a