A jelenlegi üzemeltetői szerződés november 29-én lejár, amelyet a BKK nem hosszabbított meg az átmeneti hónapokra, tehát amint azt az Infostart is megírta, a szolgáltatás tavaszig szünetelni fog.
A leállás a Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint egyébként is elengedhetetlen lett volna a rendszer átalakításához, erre pedig a téli időszak a legideálisabb: ilyenkor az átlagosnál 90 százalékkal alacsonyabb a kerékpárok kihasználtsága.
A várható fejlesztésekről azt írták,
1200 új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, ez az állomány - igény esetén - még 400 biciklivel bármikor bővíthető.
A tervek szerint rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak. Az üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki. Felhasználóbarát, új applikáció is érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást.
Megmarad a jelenleg rendelkezésre álló 158 dokkoló, de a BKK a jövőben újszerű - úgynevezett free-floating - megoldásokat is tesztelni fog:
ezzel az is lehetővé válhat, hogy az ügyfelek a kerékpárokat előre kijelölt virtuális dokkolóknál helyezzék el.
A Mol Bubi új rendszerében azonban továbbra sem lesznek elektromos meghajtású biciklik. Ennek az az oka, hogy az e-kerékpárok jelentősen növelnék a közbringarendszer fenntartásának költségét, ugyanis a BKK közlése szerint ezeknek a járműveknek nemcsak a beszerzése, hanem az üzemeltetési költsége is többszöröse egy hagyományos bicikliének.