A koronavírus-járványnak köszönhetően megtapasztalta mindenki, hogy lehetséges online módon, digitális eszközök segítségével tanítani, tanulni, de ez nem feltétlenül jó - vélekedett az InfoRádióban Koren Balázs matematikatanár, a Telenor Hipersuli programjának szakmai vezetője.
"Nagyon hirtelen történt, gyakorlatilag egy hétvégénk volt, hogy áttérjünk az online világba, miközben az átállás sokkal több időt igényelne. Tűzoltás történt. Ami most fontos, hogy
az összegyűlt tapasztalatokat helyesen felhasználva jó választ adjunk arra a kérdésre, hogy hol elengedhetetlen a személyes jelenlét"
- hangsúlyozta.
És rögtön példát is mond: alsó tagozatban nagyon sok mindent lehet távoktatásban csinálni, de semmi nem helyettesíti azt, amikor a tanítónéni betűket írni tanítja a gyerekeket; Koren Balázs maga bár nem tanító, van első osztályos gyermeke, így rálát, hogy a tanítók "csodát művelnek" a tanteremben.
A felsőoktatás teljesen más ügy, ott szerinte nagyon jól meg tud valósulni a táv-, illetve online oktatás, de vannak itt is olyan területek, ahol a személyesség nem helyettesíthető.
"Gondolok itt a különböző műhelyekre, gyakorlatokra, amelyek bizonyos szakokon adottak; nem lehet teljes egészében áthelyezni az oktatást az online térbe, de fontos kiegészítő lehet az internet" - összegzett.
A Telenor Hipersuli programon keresztül abban próbálják a tanárokat segíteni, hogy
miként illesszék be metodikájukba a XXI. századot,
a digitális módszereket és eszközöket:
- alkalmazások, amelyek lerövidítik a táblára írást, rajzolást
- online kvízek, amelyek játékossá teszik a tanórát (és differenciált számonkérést is lehetővé tesznek).
A szülők számára most egy 12 részes videósorozat jelent meg, amely tudatosabbá és biztonságosabbá teszi az online világban való tevékenykedést. (Például: eszközbeállítás, csevegőprogramok használata, álhírek, álprofilok elkerülése.)