Nyitókép: MTI Fotó: Kovács Tamás

Hallani sem akar a bírságról a Ryanair és a Wizz

Infostart
2018. október 19. 12:50
Összesen 125 millió forintnyi büntetés megfizetését tagadja meg a két légi cég, amely a fővárosi kormányhivatal szerint nyáron jelentős károkat okozott utasainak. Voltak, akik Las Palmason tudták meg, hogy csomagjaikat nem hozták el.

Sem a Ryanair, sem a WizzAir nem fizette be az október 10-ei határidőig azt a bírságot, amelyet még szeptember végén szabtak ki rájuk tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt - írja a Vg.hu.

A budapesti kormányhivatal a Világgazdaság kérdésére közölte,

mindkét cég fellebbezett az elsőfokú ítélettel szemben.

A másodfokon eljáró hatóságnak 60 napja van ítélete meghozatalára. Ez azt is jelenti, hogy a büntetés megfizetésére mindenképpen időt nyertek a társaságok, akkor is, ha helyben hagyják az elsőfokú ítéletet.

Mint ismert, a BRFK az ír hátterű légi céget 100, a Wizzt 25 millió forintra büntette nyári poggyászkezelési esetekkel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt.

A Wizz több nyári gépénél előfordult, hogy nem fértek fel az utasok a gépre.

A Ryanairnél két, Las Palmasra érkező repülővel lehettek gondok. Az egyik esetben csak az érkező terminálon közölték az utasokkal, hogy

egyes csomagjaik Budapesten maradtak, a másiknál már a fedélzeten ülő utasokat túlsúlyra hivatkozva tájékoztatták arról, hogy nem minden csomagot tudnak elvinni, és száljon le, aki nem akar a csomagja nélkül menni.