„Nem életveszélyes a 3-as metró, csak gyakran meghibásodik”

Infostart
2016. december 20. 20:32
Az összes utasforgalomban használt szakaszon megtörtént a sínek cseréje a 3-as metrón - erősítette meg az InfoRádiónak a BKV elnök-vezérigazgatója. Bolla Tibor elmondta, hogy bár a vonal elavult és felújításra szorul, nincsenek veszélyben a 3-as metrón közlekedő utasok.

„Kicseréltük az összes sínt 2012-15 között, mert ezek nagyon rossz állapotban voltak. Ezek voltak a legkritikusabb elemei a 3-as metrónak” - emlékeztetett a BKV elnök-vezérigazgatója.

Hozzátette: a sín ugyan jó állapotban van, de az egyéb szerkezeti elemeket az idő meghaladta, ildomos lenne elkezdeni a 3-as metró felújítását. A sín hozzá van rögzítve az aljzatbetonhoz csavarokkal. Természetesen a betonaljzatot és a lefogatásokat is időszerű lenne cserélni.

„A kitérők egy részét már felújítottuk. Ezeket akkor szoktuk használni, ha valahol meg kell állítani a forgalmat, és ott el kell téríteni a metrót, esetleg vissza kell fordítani a másik vágányra” - közölte Bolla Tibor.

„Tehát a kitérőket a napi utasforgalomban nem használjuk, de a metrófelújításkor szükség lesz rájuk. Mert szakaszosan lesznek lezárva az állomások, a kitérők segítségével tudjuk ezeken a szakaszokon visszafordítani az utasforgalmat” - mondta a BKV elnök-vezérigazgatója.

Kijelentette: a 3-as metró nem életveszélyes metró, csak az a gondja, hogy negyven éves a technológia. Tehát az üzembiztonsága már nem olyan jó, mint egy újabb metrónak: gyakrabban léphet fel olyan meghibásodás, ami adott esetben részleges leálláshoz vezethet.

„A budapesti közlekedésben az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód a metró, és ebbe beleértem a 3-as metrót is. Semmiféle életveszély nem áll fent, nyugodtan közlekedhetnek rajta az utasok. Sokkal nagyobb veszélynek vannak kitéve a felszínen, esetleg egy autóban, mint a 3-as metrón”

- fogalmazott a BKV elnök-vezérigazgatója.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
„Nem életveszélyes a 3-as metró, csak gyakran meghibásodik”
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást