Már egymillió elektromos autót adtak el a világon 2017-ben, és ez 54 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A Volkswagen, amelynek hírnevét megtépázta a dízelbotrány, be akar törni erre a piacra is - ez derült ki abból az interjúból, amelyet Herbert Diess vezérigazgató adott az Automotive News amerikai szakportálnak.
"Ha az elektromos autók nem terjednek el világszerte a következő években, annak nem az lesz az oka, hogy a Volkswagen meg sem próbált tenni érte" - mondta a VW vezérigazgatója, és hozzátette,
megfizethető népautókkal akarnak megjelenni a nemzetközi piacon.
Az új MEB platform révén 40 százalékkal tudják majd csökkenteni az előállítási költséget, és így már egy elektromos Golf ára vetekedhet egy mostani dízel árával. A VW ötvenmillió e-autó gyártási kapacitását foglalta le, és három ázsiai akkumulátorgyártóval is megállapodott.
Herbert Diess utalt arra is, hogy fontolóra vették a betársulást az ugyancsak akkumulátorok gyártására szakosodott Varta, továbbá a BASF vegyi konszernébe. Ezt a német gazdasági miniszter indítványozta, de eddig a Volkswagen bizalmatlan volt az igencsak költséges vállalkozás iránt. Most – mint a vezérigazgató is közölte –
már megtették az első gyakorlati lépést az elektromos autók tömeges gyártása felé,
ugyanis a Passat modellek gyártását áthelyezik a VW emdeni telephelyéről a csehországi Skodához, és Emdenben a jövőben csak kis méretű villanymeghajtású gépkocsikat fognak gyártani, amelyeknek ára 20 ezer euró (nagyjából 6,5 millió forint) alatt marad.
További két üzemet is kizárólag elektromos autók előállítására fognak átalakítani. Herbert Diess nem titkolta, hogy fel akarják venni a versenyt az amerikai Teslával, mégpedig úgy, hogy a Volkswagen olcsóbban kínálja majd modelljeit.