Sorozatban a nyolcadik futamgyőzelmét aratta Max Verstappen, igazi kihívója a Belga Nagydíjon sem akadt. Arra a kérdésre, hogy meddig folytatható ez a sorozat, Vámosi Péter úgy fogalmazott, hogy lassan mindenki azon gondolkodik, hogy a végtelenségig. Mi sem támasztja ezt jobban alá, hogy a holland pilóta öt rajthelyes büntetését alig tizenhét kör alatt ledolgozta, és stabilan az élre állt. Bár ez kívülről nézve elképesztően könnyednek tűnhetett, a Motorsport Online főszerkesztője szerint ehhez nagyon is ott kellett lennie fejben a versenyzőnek. Szerinte
az energiaitalosok pilótájának talán az a legfőbb titka, hogy mindig „éles”.
Öröm volt látni, hogy amikor az ellenfelek már nem nagyon tudnak vele mit kezdeni, akkor házon belül keres magának „ellenséget” saját mérnöke formájában – jegyezte meg humorosan a szakíró, utalva arra, hogy a fél versenyen keresztül ment a csipkelődés közöttük. Valószínűleg fontos momentum – személyiségét illetően –, hogy Max Verstappen mindig benne legyen a „balhékban”, ami egyfajta olyan mentális állapotot idézhet elő nála, aminek köszönhetően sikeres tud lenni.
Csapattársa, Sergio Pérez a második lett, nem fenyegette semmi a Red Bull kettős győzelmét. Ugyanakkor nagy visszatérő a dobogóra Charles Leclerc, aki azért egy-egy jobb teljesítménnyel már előrukkolt az idei szezonban, bár alapvetően eddig nem „csillogott” a Ferrari. Vámosi Péter szerint a nyári szünetet követően a maranellói istállónak a zandvoorti és monzai futamon mindenképp oda kell majd tennie magát; utóbbit tradicionálisan az európai versenyhelyszínek végének tartanak, ami ilyen szempontból az egyik „ékköve” a Forma–1-es világbajnokságnak.
„Frédéric Vasseuréknak Mozában, saját közönség előtt kell igazán bizonyítaniuk, mert ha ott sem, akkor sehol…”
Visszakanyarodva a Belga Nagydíjra, a szakértő megjegyezte: a Ferrari tündökléséhez az is hozzájárult, hogy a Mercedesnek ezúttal nem jött ki a lépés, a McLarennek meg végképp nem. „Kifejezetten csodálkozom, hogy ahogy a verseny elején állt Lando Norris, vissza tudott térni a hetedik helyre, ami viszont azt mutatja, hogy egyébként jó a konstrukció.” Való igaz, hogy a Ferrari ezúttal nagyot mentett, de vélhetően a Mercedest nem fogják tudni megfogni, inkább hátrafelé kell tekintgetniük a McLaren felé.
Most bő három hetes szünet következik, majd a Holland Nagydíjjal folytatódik a világbajnokság. Tíz verseny van még hátra, és igazándiból már csak az a kérdéses, hogy Max Verstappen mikor gyűjti be a harmadik világbajnoki címét, ami lehet, megint Suzukára esik majd – értett egyet Vámosi Péter, aki szerint a legizgalmasabb kérdés, hogy a holland pilóta autója képes lesz-e különösebb hibák nélkül végig csinálni az élen a teljes szezont. Illetve, hogy nem szedi ki mondjuk egy figyelmetlen versenytárs. Bár a Red Bull teljesítménye már most is példa nélküli, ha sikerült a szezon végéig hozniuk ezt a formát, „az lesz igazán a cseresznye a habos tortán”.