Totális átalakítás jön a Hungaroringen

Infostart
2018. február 2. 12:26
Nem át- hanem újjáépítik a magyar Forma-1-es pálya lelátóit és kiszolgáló épületeit, és utána önfenntartóvá tenné a létesítményt - mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Összeállt a Hungaroring idei programja, az első verseny a túraautó-világbajnokságból lett WTCR lesz április végén, a fő verseny a Forma-1-es Magyar Nagydíj lesz, július végén, de ismét ellátogat hozzánk a DTM és a kamionos Európa-bajnokság is - mondta a gphírek.hu-nak adott interjúban Gyulay Zsolt.

Utóbbi verseny júniusra hozták előre, mert a nyár végén szeretnék megkezdeni a létesítményeink átépítésének első ütemét, első körben a tervezési folyamat, a tervek engedélyeztetése indulhat el.

"Az első fejlesztési ütem két szakaszban valósul meg. Az első szakaszba a pályacsíkon kívüli, úgymond a közönségnek szóló fejlesztések tartoznak. Ez érinti a lelátókat és a célegyenes mentén található épületeket, de ide tartoznak a közművek, valamint a pálya beléptető rendszerének a fejlesztése is. A második szakaszba tartoznak a szakmának szóló fejlesztések a pálya belső területén: a garázsok, a boxutca, a paddock, a versenyirányító iroda és a sajtóközpont átépítése" - mondta a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, és hozzátette,

teljes újjáépítésről van szó, mert minden épületet le kell bontaniuk.

Az 1986-ban felhúzott épületek, a közművek olyan rossz állapotban vannak, hogy használhatatlanná válnak. A fapados lelátókat korszerű tribünökre kell cserélni, 40 ezer ülőhelyet kell felújítani vagy létrehozni. Emellett meg kell teremteni a mobil lelátók felállításának lehetőségét is.

"A felsorolt okok miatt 

a Hungaroring újjáépítése sokkal többe fog kerülni, mint egy futballstadion.

Viszont az elmúlt években elért eredményeink azt mutatják, hogy az igényeink jogosak. Egyre több néző látogat ki a versenyeinkre, így szerencsére nemcsak a sportrajongók, hanem a kormány támogatását is élvezzük" - mondta az egykori olimpiai bajnok kajakozó. és beszélt arról is, hogy a fő cél az, hogy a Hungaroring megálljon a saját lábán.