Donald Trump megválasztott amerikai elnök hétfőn azt írta Truth Social-profilján, hogy 25 százalékos vámot vetne ki a Kanadából és Mexikóból származó importra, amíg az érintett országok nem szorítják vissza a határon átkelő kábítószereket és migránsokat - írja a Portfolio.
Az S&P Global által közzétett jelentés szerint az exportorientált nagyvállalatok, mint például az autógyárak alaposan megszenvedhetik ezeket a büntetővámokat. Leginkább az Európában gyártó prémium márkák, mint a Volvo és a Jaguar Land Rover, valamint a nagy mennyiségben Mexikóban és Kanadában összeszereltető General Motors és Stellantis lennének kitéve a magasabb vámoknak.
"Arra számítunk, hogy az enyhítő intézkedések kezelhetővé teszik a potenciálisan magasabb vámokat, de a vámok, a 2025-től szigorodó európai CO2-szabályozás és a kínai és európai verseny erősödése által okozott nyereségnyomás együttes hatása növelheti a leminősítés kockázatát"
- írta beszámolójában az S&P.
Az elemzés szerint az autógyártók számára a legrosszabb elképzelhető végkimenetel szerint az EU-ból és az Egyesült Királyságból származó amerikai könnyűgépjármű-importra 20 százalékos, a Mexikóból és Kanadából származó importra pedig 25 százalékos vámot vetnek ki. Ebben az esetben a GM, a Stellantis, a Volvo és a Jaguar Land Rover esetében az S&P elemzése szerint 2025-ben a tervezett korrigált EBITDA több mint 20 százaléka kerülhet veszélybe.