A tájékoztatás szerint a művelet hat napig tartott. Először az Iron Duke nevű brit fregatt kísérte végig a Novorosszijszk dízelmeghajtású orosz tengeralattjárót és Jevgenyij Csurov nevű kiszolgálóhajóját.
A két orosz hajó a balti térségből érkezett az Északi-tengerre, és áthaladt a rendkívül forgalmas Doveri-szoroson, majd az Atlanti-óceánon folytatta útját - áll a brit védelmi tárca ismertetésében.
A minisztérium szerint a brit fregatt folyamatosan figyelte az orosz tengeralattjáró és kísérőhajója mozgását, és ebben közreműködött egy Wildcat típusú helikopter is, amely az Iron Duke fedélzetéről szállt fel.
Az orosz tengeralattjáró végig a tengerfelszínen haladt.
Az Iron Duke ezután visszatért az Északi-tengerre, ahol két újabb orosz hadihajó, a Sztojkij nevű korvett és a Jaz nevű kísérő tartályhajó jelent meg.
A londoni védelmi minisztérium hangsúlyozta, hogy az orosz hadihajók a nemzetközi jog által megengedett módon, nemzetközi vizeken haladtak.
A tárca tájékoztatása szerint a héten az RAF két Typhoon harci repülőgépe is felszállt egy Voyager légi üzemanyagtöltő kíséretében, miután Nagy-Britannia közelében két Tu-142-es - NATO-kódja szerint Bear-F - típusú, tengeri felderítésre és tengeralattjárók elleni hadviselésre kifejlesztett orosz katonai repülőgép jelenlétét észlelték.
A minisztérium szerint a két Typhoon az orosz gépeket kikísérte a brit repülésinformációs szektorból (Flight Information Region, FIR).
A két orosz repülőgép útja során egyszer sem lépett be a brit légtérbe - hangsúlyozta a londoni védelmi tárca.
A tájékoztatás szerint a művelet NATO-vezénylés alatt zajlott, és részt vettek benne a kanadai, a belga és a francia haditengerészet egységei is.