Wayne Griffiths, a Volkswagen-csoport Cupra márkájának vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben nem lehetséges a Tavascan nevű elektromos SUV árának emelése a költségek fedezésére, és a gyártás áthelyezése sem megoldás, mivel a vállalat már jelentős befektetéseket eszközölt a Volkswagen Anhui üzemének kapacitásbővítésébe - írja a Portfolio.
A vállalatvezető arra is felhívta a figyelmet, hogy a Tavascan-eladások nélkül a Cupra képtelen lenne teljesíteni az EU által előírt szén-dioxid-csökkentési célértékeket, ez pedig súlyos bírságokat eredményezne és a termelés csökkenését eredményezné.
A vezérigazgató szerint a vámok veszélyeztetik az egész vállalat pénzügyi jövőjét. Hangsúlyozta: a Cupra nem egy kínai márka, amely igyekszik elárasztani az európai piacot, az ő autóik nem a tömegnek szólnak.
Az eset rávilágít arra az aggodalomra, hogy az EU intézkedései kárt okozhatnak az iparág európai szereplőinek is - írja a lap. A Cupra jelenleg is tárgyal az Európai Bizottsággal és a német, valamint a spanyol kormánnyal a tervezett vámok csökkentése, eltörlése érdekében.