Párizs lakosságát népszavazáson arról kérdezték, betiltanák-e az e-rollerek bérlési rendszerét, a leadott szavazatok csaknem 90 százaléka igent mondott erre, igaz, mindössze szűk 8 százaléknyian éltek szavazati jogukkal, 1,38 emberből 103 ezren - derül ki a BBC beszámolójából.
A francia főváros volt az egyik első, amely a jogba illesztette az akkumulátoros egynyomú járműveket, de a kritikusok szerint kiderült, több a kár, mint a haszon,
- járdán okoznak balesetet
- 27 km/h-val száguldoznak az autóoszlopok közt is
- rengeteg a baleset velük, több halálos is
- sisakot nem húznak, akik használják
- 12 éven aluliak is legálisan használhatják
- bérlése eleve drága (5 euró 10 percért)
- a parkoló robogók miatt a járdán sem lehet már elférni
- a kidobott, használaton kívüli eszközök elárasztották a köztereket.
A mellette érvelők azt mondják, a város összes közlekedési balesetének csak elhanyagolható hányada e-rolleres.
A népszavazás nem érintette a magántulajdonban lévő e-rollereket.
A betiltást a város baloldali polgármestere is támogatta, Anne Hidalgo maga írta ki a referendumot.
A három fő szolgáltató – a Lime, a Dott és a Tier – attól tartva, hogy főként fiatal ügyfeleik nem fognak szavazni, a közösségi médiában buzdították az embereket, hogy szavazzanak mellettük. Vasárnap egész nap ingyenes utazást is kínáltak.
Pedig a jogalkotók mindent megtettek, 2019-ben jólláthatósági ruházatot írtak elő, közlekedési szabálysértésért 135 eurós bírságot helyeztek kilátásba, gyorshajtásért pedig akár 1500 eurót is fizetni kellett. Súlyos büntetés járt a dokkolón kívüli parkolásért is. Hiába.