Nyitókép: Pixabay

Párizs visszafordult az e-rolleres forradalomban

Infostart
2023. április 3. 07:02
Megszavazták az e-rolleres bérlés eltörlését - nagy többséggel, de rendkívül kevesen.

Párizs lakosságát népszavazáson arról kérdezték, betiltanák-e az e-rollerek bérlési rendszerét, a leadott szavazatok csaknem 90 százaléka igent mondott erre, igaz, mindössze szűk 8 százaléknyian éltek szavazati jogukkal, 1,38 emberből 103 ezren - derül ki a BBC beszámolójából.

A francia főváros volt az egyik első, amely a jogba illesztette az akkumulátoros egynyomú járműveket, de a kritikusok szerint kiderült, több a kár, mint a haszon,

  • járdán okoznak balesetet
  • 27 km/h-val száguldoznak az autóoszlopok közt is
  • rengeteg a baleset velük, több halálos is
  • sisakot nem húznak, akik használják
  • 12 éven aluliak is legálisan használhatják
  • bérlése eleve drága (5 euró 10 percért)
  • a parkoló robogók miatt a járdán sem lehet már elférni
  • a kidobott, használaton kívüli eszközök elárasztották a köztereket.

A mellette érvelők azt mondják, a város összes közlekedési balesetének csak elhanyagolható hányada e-rolleres.

A népszavazás nem érintette a magántulajdonban lévő e-rollereket.

A betiltást a város baloldali polgármestere is támogatta, Anne Hidalgo maga írta ki a referendumot.

A három fő szolgáltató – a Lime, a Dott és a Tier – attól tartva, hogy főként fiatal ügyfeleik nem fognak szavazni, a közösségi médiában buzdították az embereket, hogy szavazzanak mellettük. Vasárnap egész nap ingyenes utazást is kínáltak.

Pedig a jogalkotók mindent megtettek, 2019-ben jólláthatósági ruházatot írtak elő, közlekedési szabálysértésért 135 eurós bírságot helyeztek kilátásba, gyorshajtásért pedig akár 1500 eurót is fizetni kellett. Súlyos büntetés járt a dokkolón kívüli parkolásért is. Hiába.