Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Újabb lépés a Duna alatti vasúti alagút előkészítésében

Infostart
2021. október 13. 16:12
Vitézy Dávid szerint sok kérdésre választ kell találni.

A környezeti hatásvizsgálattal folytatódik a Duna alatti vasúti alagút előkészítése – jelentette be közösségi oldalán Vitézy Dávid.

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közölte, hogy az uniós közbeszerzési honlapon megjelent a közbeszerzési felhívás a környezeti hatásvizsgálat elvégzésére és a környezetvédelmi engedélyek megszerzésére. Az előkészítést az Európai Unió közvetlen forrásokkal támogatja: 500 millió forintnyi összeget kapnak, és a kormány ugyanekkora önrészt biztosít.

Vitézy Dávid emlékeztetett arra, hogy több környezetvédelmi kérdésre kell megnyugtató választ találni.

  • milyen következményei lesznek az építkezésnek, a kitermelt anyagok elszállításának, később a vasútvonal működésének,
  • választ kell adnia arra, hogy mindezt hogy kell megszervezni, hogy a környéket a lehető legkevésbé zavarják ezek a műveletek.
  • fel kell mérni, hogy milyen lőszermentesítésre lesz szükség,
  • meg kell tervezni állomások szellőzését, a hő és egy esetleges tűznél a füst kivezetését,
  • a pajzzsal fúrt szakaszoknál föl kell mérni, hogy hol várható esetleg a talaj süllyedése, mit kell tenni a talaj, a karsztvíz-források, a barlangok védelmében a rezgéskárok ellen, meg kell tervezni, hol van szükség próbafúrásokra.

A Kelenföld és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút kitalálása, előkészítése 2020 novembere óta zajlik. A részletes megvalósíthatósági tanulmány a jövő év közepére lesz kész. A tervekről múlt héten konferenciát szerveztek. Ezen elhangzott, hogy a Déli pályaudvar megszűnhetne.