Visszaesett a bevásárlóutcák forgalma Nagy-Britanniában

InfoRádió / MTI
2016. július 7. 07:16
Csökkentek az autóeladások júniusban Nagy-Britanniában, az uniós kilépést támogatók győzelmével végződő népszavazás utáni tíz nap alatt pedig 3,4 százalékkal esett vissza a bevásárlóutcák üzleteibe betérő vásárlók száma.

A Brit Autógyártók és -kereskedők Szövetsége (SMMT) szerdán közölte, hogy júniusban az előző év azonos hónapjához képest 0,8 százalékkal 255 ezer 766-ra csökkent a forgalomba helyezett új autók száma. Az utóbbi több mint négy évet tekintve mindössze másodjára fordult elő, hogy éves összehasonlításban kevesebb új autót adtak át a tulajdonosnak. Legutóbb tavaly októberben csökkent a forgalomba helyezett új autók száma, amit részben a Volkswagen német autógyártó károsanyag-kibocsátási botrányának számlájára írtak.

Az SMMT szerint korai lenne azt mondani, hogy az autóeladások csökkenése összefügg az uniós tagságról június 23-án tartott népszavazás végeredményével. Ezzel együtt sürgette a kormányt, hogy tegyen lépéseket a gazdasági hangulat javításáért az eladások visszaesésének megakadályozása érdekében.

A Springboard kiskereskedelmi adatgyűjtő vállalat statisztikája szerint a június 23-át követő tíz nap alatt 3,4 százalékkal kevesebben fordultak meg a brit városok és települések bevásárlóutcáinak üzleteiben az egy évvel korábbihoz képest. A John Lewis áruházlánc is arról számolt be, hogy a július 2-vel zárult héten 2,1 százalékosra lassult az eladások növekedésének üteme az előző heti 7,3 százalékról.

A CV-Library, az Egyesült Királyság legnagyobb független munkakereső online felülete közölte, hogy júniusban 1,9 százalékkal csökkent az átlagbér éves szinten, a meghirdetett állásoké viszont 14,1 százalékkal nőtt.