Nyitókép: Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

Berlinhez és Brüsszelhez intézett követelésekkel ért véget a bajorországi autóipari csúcs

Infostart / MTI
2024. december 2. 17:59
A CO2-flotta-határértékek túllépéséért kiszabott bírságok bizonyos feltételek melletti felfüggesztését, az elektromobilitás finanszírozásának felújítását, a tehergépjárművek útdíjának csökkentését, valamint az új technológiák iránti nagyobb nyitottságot vár Berlintől és Brüsszeltől a Markus Söder bajor miniszterelnök által összehívott autóipari csúcstalálkozó.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke, Hildegard Müller a bürokrácia csökkentésének szükségességét hangsúlyozta a hétfői rendezvényen, hozzátéve, hogy „bízik a bajor támogatásban, mert Bajorország hangját Berlinben és Brüsszelben is meg fogják hallani”.

Az IG Metall szakszervezet regionális vezetője, Horst Ott üdvözölte a csúcstalálkozó által a politikának küldött jelzéseket. Hangsúlyozta azonban, hogy nemcsak a technológiában, hanem „emberekben is tudni kell gondolkodni”, ezért az esetleges támogatásoknak konkrét helyszínekhez kell kötődniük, és a hazai munkahelyek biztosítását is szolgálniuk kell.

Markus Söder bajor miniszterelnök kiemelte a már bejelentett átalakítási alap jelentőségét, amelyből legalább 100 millió eurót irányítanak az autóiparba – különösen a beszállítókhoz. Megerősítette továbbá Bajorország 2030-ra kitűzött célját 100 ezer töltőállomás és hidrogéntöltő állomás létesítésére a szövetségi tartományban. Söder szerint jelenleg 30 ezer töltőállomás működik.

A Greenpeace környezetvédelmi szervezet bírálta Söder felhívását, hogy az Európai Unió álljon el a belső égésű motorok fokozatos kivonásától. „Söder nem kötelezte el magát egyértelműen az elektromos autók jövője mellett, és továbbra is a belső égésű motorok szükséges kivonása ellen agitál. Ez tovább növeli a BMW, az Audi és más német gyártók lemaradását” – mondta a szervezetet képviselő Saskia Reinbeck, aki szerint egyértelmű technológiaváltási dátum nélkül „az iparág tovább fog tántorogni, a kínai e-autó konkurencia pedig maga mögött hagyja a német gyártókat”.