Nyitókép: Budapest Airport

Döbbenetes változás a csomagküldéseknél

Infostart
2024. november 16. 06:00
A járvány óta Magyarország lett az Európai Unió "kapuőre" a Távol-Keletről érkező csomagforgalomban, a Liszt Ferenc Repülőtér vált az e-kereskedelmi szállítás és vámkezelés egyik legforgalmasabb csomópontjává. A főként Kínából, rendszeres járatokon érkező küldemények csupán kis százaléka marad országon belül, a többi megy tovább.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mára Kelet-Közép Európa legnagyobb gyűjtő-elosztó központja lett a Távol-Keletről érkező csomagforgalomban. A növekedés fő hajtómotorja az, hogy az elmúlt időszakban megugrott a nagy kínai webáruházak küldeményállománya, miközben tömegessé vált Magyarországon az importkereskedelem - írja a 24.hu.

A Temuról, Sheinről és aliExpresszről, valamint más, kisebb online piacterekről rendelt, Budapestre érkező árucikkek 95 százaléka megy tovább más régiós országok felé, többek között Ausztriába, Szlovákiába és a teljes nyugat-balkáni régióba - írja a lap. Lengyelország és Románia nem jelentős célország, viszont itt a Temu például külön elosztóközpontokat hozott létre. Hozzáteszik, a

GKID és a Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképéből pedig az derül ki, hogy a távol-keleti rendelésállomány immáron nyomasztó súllyal nehezedik a magyar webáruházas piacra.

A tavalyi évben, miközben a hazai vásárók által bonyolított e-kereskedelmi csomagmennyiség 32 százalékkal nőtt, a belföldön feladott és ott is kézbesített volumen mindössze 6 százalékkal gyarapodott. Vagyis a növekedés oroszlánrészét a távol-keleti import fedi le.

A robbanásszerűen megnött csomagforgalom összhangban áll a kormány elképzeléseivel is, a lap forrásaira hivatkozva azt írja: az állami reptér-visszavásárlás nyomán az utasforgalom növelése mellett a kabinet hasonlóan stratégiai jelentőségűnek tartja a logisztikát is.