Nyitókép: Pixabay.com

Tömeges BMW-visszahívás: Magyarországra vezetnek a szálak

Infostart
2024. szeptember 16. 19:04
A BMW több mint két évig nem ismerte fel teljes mértékben annak a fékrendszeri hibának a súlyosságát, amely várhatóan közel 1 milliárd eurós költséget jelent majd a vállalatnak. A probléma 2022 júniusában kezdődött, amikor ügyfelek és kereskedők panaszkodni kezdtek a hibás fékekre, de a cég csak nemrég fedezte fel, hogy akár 1,5 millió autót is érinthet a Continental által szállított alkatrész hibája.

Múlt héten a BMW profit warningot adott ki a fékhiba miatt, amelyet követően a részvényárfolyam esése a vállalat piaci értéke 5 milliárd eurós csökkenését okozta.

A vállalat 2023 októberében indított mélyreható vizsgálatot, amely interferenciát talált a fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. Az első, körülbelül 80 000 járművet érintő visszahívásra idén februárban került sor az Egyesült Államokban.

A probléma azóta kiterjedt a BMW több márkájára, beleértve a 420 000 dolláros (150 millió forint) áron kapható Rolls-Royce Spectre-t, a 7-es sorozatú szedánokat és az XM SUV-okat. Ferdinand Dudenhöffer, a Center for Automotive Research igazgatója szerint:

„Ez nem egy közönséges visszahívás, ez egy jelentős sokk.

Az is figyelemre méltó, hogy a BMW egy munkacsoporttal fokozta a beszállítók minőségellenőrzését, ami azt jelzi, hogy szélesebb körben látják a kockázatokat” – írja a Bloomberget idézve a Portfolio.

A hiba a brake-by-wire rendszerben jelentkezett, amely elektronikus impulzusokat használ a hagyományos hidraulikus technológia helyett.

A Continental a hibát a magyarországi üzemre vezette vissza

– olvasható.

A fékek áramköri lapjait gyártó munkások nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken foltok és por maradtak, amelyek akadályozták a rendszer teljesítményét – állítják az ügyet ismerő személyek.

Bár a fékhiba miatt nem jelentettek baleseteket vagy sérüléseket, a javítások várhatóan hónapokig tartanak, és a végső költségek még nem tisztázottak. Andrew Graves, a Bath-i Egyetem professzor emeritusa szerint a visszahívások növekvő száma komoly kérdéseket vet fel az autógyártók beszállítói láncának átvilágításával kapcsolatban.