A MOHU számára kiemelten fontos, hogy az automaták környéke tiszta legyen, és azokat megfelelően üzemeltessék – hangsúlyozta Ozoli Gábor. Mint mondta, éppen ezért minden egyes visszaváltott palack után üzemeltetési díjat fizetnek a boltoknak, ezért viszont ha valami gond van, akkor az üzlet munkatársainak kell szólni.
A szóvivő azt is elmondta, hogy eddig az esetek több mint 90 százalékában nagyon egyszerűen orvosolható fennakadások fordultak csak elő. "Azt látjuk, hogy a boltok még ismerkednek ezzel a rendszerrel. Például olyan hibák történtek, hogy nyitva maradt az automaták ajtaja, ha megteltek, nem ürítették ki, vagy egyszerűen elfelejtették áram alá helyezni a gépet" – közölte Ozoli Gábror.
"Azt vállaltuk, hogy az automaták legalább 95 százalékban mindig működni fognak
– emlékeztetett a MOHU szóvivője. Hozzátette, hogy már most naponta átlagosan 3,5 millió visszaváltás van, és ez még tovább fog nőni.
Az automaták úgy működnek, hogy jelzik, ha megtelnek, és az ürítés a boltok munkatársainak a feladata. Az üzletek ugyanis anyagilag is érdekeltek a visszaváltásokban, érdekük, hogy az automaták mindig működjenek. A legtöbben ugyanis azt választják, hogy a visszaváltott palackok után kapott pénzt helyben levásárolják, ez pedig egyértelműen az üzlet forgalmának növekedését jelenti. "A vásárlók is azokat a helyeket keresik, ahol van visszaváltási lehetőség" – hangsúlyozta a MOHU munkatársa.
Ugyanakkor Ozoli Gábor arról is beszélt, hogy
az első tapasztalatok alapján módosítani kell a visszaváltási rendszer logisztikáját.
Kiderült, hogy vannak olyan üzletek, ahol az előzetes becsléseknél sokkal több a visszaváltás. "Ehhez alkalmazkodnia kell a MOHU logisztikájának, vagyis biztosan lesz olyan bolt, ahova újabb automatákat helyezünk ki" – mondta.
Arra a kérdésre azonban, hogy az üzemeltetési díj emelésével még érdekeltebbé tehetnék-e a boltokat, a szóvivő kitérő választ adott. Szerinte egyelőre elegendő ösztönzés az, hogy a visszaváltásnál a vevők többsége a levásárlást választja és ezzel nő az üzlet forgalma.