A Booking.com online szállásportál a számlázási rendszer karbantartására hivatkozva már több mint egy hónapja nem utalja át a szállásadóknak járó összegeket. A weblap illetékesei által meghatározott határidő július 24-én járt le, de azt már többször is módosították – írja a Spabook.
Az online fórumokon, szállásadói csoportokban egyre több bíráló és számonkérő hozzászólást lehet olvasni a történtekkel kapcsolatban,
sokan arra számítanak, hogy a Booking.com akár csődbe is mehet. A pórul járt partnerek közül többen attól tartanak, hogy sosem kapják meg a pénzüket.
A Booking.com azzal védekezik, hogy még június közepén jelezte, a pénzügyi elektronikai rendszerükön frissítéseket és fejlesztéseket végeznek július 1. és 11. között. Emiatt, ha a vendégek június 28. után jelentkeztek ki a szállásról, az ő foglalásuk összegét a Booking.com nem fizette ki a szokásos módon, hanem összegyűjtötte, majd – az ígéret szerint – július 24-én egy tételben juttatta volna el a szálláshelyeknek.
A Spabook értesülései szerint várhatóan július 27-e után áll helyre a rend, vagyis innentől kezdve a régi rendszernek megfelelően a vendéglátóknak minden egyes kijelentkezés után külön kell megkapniuk a fizetéseket.
Utóbbi összegben azonban még nem lesz benne a karbantartás időszakára eső kijelentkezések ellenértéke.
Van több olyan szállásadó is, amelyek rendszerében már augusztus 4-e jelent meg kifizetési határidőként és onnan számítva további 10 napot vehet igénybe, amíg a pénz megérkezik a számlájukra.
A szállodák még nem jelezték a fennakadást, méghozzá azért, mert a nagyobb piaci szereplők virtuális kártyán kapják meg a pénzt, amelyen keresztül problémamentesen zajlik a kifizetés. Ez az információ is azt erősíti meg,
hogy informatikai és nem pénzügyi nehézség állhat a háttérben.
A mostani ügy a legnagyobb problémát a kisebb szállásadóknak okozza, ugyanis főszezonban indították el a karbantartási folyamatot, és a hitelezett vagy bérelt ingatlanokat kiadóknak rengeteg gonddal kell szembesülniük. Ráadásul a vállalkozásoknak rengeteg kiadása keletkezik a mostani időszakban, különösen a nyári szabadságolások alatt.
„Nekünk már közel 1 millió forinttal tartozik a Booking. Nyugtalanító a helyzet, mert nem kommunikálnak, hiába kerestem őket telefonon, semmilyen konkrétumot nem hajlandók mondani. Nem tudom, mire számítsunk, meddig kell előfinanszírozni a működést” – nyilatkozta a Spabooknak a hajdúszoboszlói Villa Toscana tulajdonosa.
A kifizetésekkel kapcsolatban megszólalt Vincze Bence, a budapesti Leo Hospitality Management Kft. operatív igazgatója is, aki elmondta: „Mi kizárólag virtuális kártyás fizetési megoldást használunk, ebben nem tapasztalunk fennakadást, de magánszálláshelyek esetében látjuk a problémát. A mi esetünkben 70-80 százalékos a Booking-os foglalások aránya, ami a szinte telt házas szezonunk esetében érzékenyen érintene, ha kiesne, vagy a fizetés nem történne meg".