Egy hét alatt elérte a 25 milliót az összes letöltések száma a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett árfigyelő oldalon, amelynek már a továbbfejlesztésén dolgoznak.
A GVH azt közölte, hogy jelenleg hat kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, több mint 60 termékcsoport árai találhatók meg az arfigyelo.gvh.hu címen elérhető árfigyelő rendszerben.
Az árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél, így a vásárlók megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, így időt és pénzt takaríthatnak meg a vásárlásaik során - írták.
Az adatokat szolgáltató cégek naponta frissítik az egyes termékek árait,
és a GVH szerint láthatóan "reagálnak" egymásra: már az első napokban több termékcsoportban (például tojás, kenyér, sertéshús) árcsökkentéseket, különböző akciókat hajtottak végre; az egyik kiskereskedelmi lánc kifejezetten az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint 100 termékének fogyasztói árát.
Az első hét tapasztalatairól azt közölték, hogy az árfigyelő nemcsak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez.
A nemzeti versenyhatóság és az oldal kifejlesztésében együttműködő munkacsoport - amelyek tagja a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, az Igazságügyi Minisztérium és az Agrárminisztérium -
várja azon kiskereskedők jelentkezését, akik önkéntesen csatlakozni kívánnak a rendszerhez.
Ehhez a GVH honlapján találhatók részletes információk - tették hozzá.
Mindemellett a GVH és a munkacsoport már dolgozik, az extrém rövid idő - mintegy két hónap - alatt kifejlesztett árfigyelő rendszer továbbfejlesztésén. A jövőben - egyebek között - szabadon összeállítható és elmenthető bevásárlólista és kalkulátor is segíti majd a fogyasztókat, továbbá a felhasználói igényeknek megfelelően fejlesztik az okostelefonon történő megjelenítést, illetve a szolgálatás térképes funkcióját is. A fejlesztések célja, hogy segítsék a vásárlókat az árak összehasonlításában és a legjobb ajánlatok kiválasztásában - áll a közleményben.