A Barclay's legfrissebb felmérése szerint a fogyasztók kétharmada szembesült azzal a kereskedelmi gyakorlattal, hogy egyes élelmiszergyártók csökkentették a termékek méretét, miközben az árak változatlanok maradtak vagy emelkedtek.
A Privátbankar a Grocery Gazette alapján azt írja, hogy a vásárlók 20 százaléka áttért a nagy kiszerelések vásárlására, és nem veszi tovább a kicsinyített termékeket Angliában. Az elmúlt két hétben számos népszerű márkás termék méretét csökkentették, köztük a Hellmann's majonézes üvegekét, amelyeket a Tescóban 800 grammosról 600 grammosra karcsúsítottak.
Az Arla Foods vajmárkája, a Lurpak nemrégiben 20 százalékkal csökkentette a vajtömbök méretét, így a 250 grammos kiszereléseket 200 grammra csökkentette a sózott, sótlan és light tömbváltozatokban.
A Barclay's megállapította, hogy májusban a fogyasztói kártyás költések éves szinten 3,6 százalékkal nőttek, ami kevesebb mint fele a legutóbbi 8,7 százalékos inflációnak - Nagy-Britanniában.
KAPCSOLÓDÓ CIKK: