Nyitókép: Pixabay.com

Megvannak a győztesek, kiderült, kitől vásárolnak leginkább a magyarok

Infostart
2022. május 5. 17:45
A GKID felmérése szerint online kereskedők 2021-es "versenyét" bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az eMAG-Extreme Digital nyerte. A piackutatásból az is kiderült, hogy az élelmiszerek, háztartási cikkek legnagyobb itthoni szereplője a Tesco, a 100 százalékban magyar tulajdonú e-kereskedelmi cégek közül pedig az Euronics volt a "legerősebb".

A piackutatást 3447 fős online vásárlói mintán végezte a GKID 2022 márciusában. Az elemzés szerint koncentráltabbá vált az online piac 2021-ben, ami azt jelenti, hogy helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. Az adatokból kiderült: minden online elköltött 100 forintból 43 forintot a TOP15 online áruház valamelyikében költöttek el a magyar vásárlók. A cég megállapította azt is, hogy a magyar online kiskereskedelmi piacon a TOP10 kereskedő forgalma tovább erősödött: 36 százalékról 39 százalékra.

"A 2021-es online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője ezúttal is az eMAG-Extreme Digital lett. A piacvezető vállalat súlyát jelzi, hogy saját piactere, az eMAG Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnánk." Ezen a listán a második az Alza.hu, a harmadik pedig a MediaMarkt lett.

A felmérés alapján idén ismét az ötödik helyre került a Telekom, a 15-ös mezőny legnagyobb fejlődését pedig a hatodik Kifli.hu-hoz mutatta, így közelebb került a 4. Tesco-hoz. Az összesített mezőny legnagyobb, 100 száazlékban magyar tulajdonosi hátterű cége az Euronics, amely a 2021-es eredményeivel az összesített mezőny 7. helyét érte el.

A GKID azt is megállapította, hogy az élelmiszerek és háztartási cikkek termékkategóriája internetes értékesítési forgalma 2021-ben 53,7 százalékkal nőtt Magyarországon: ezzel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül, miközben a negyedik legnagyobb online területté is vált a maga bruttó 118 milliárd forintos forgalmával.