Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

A Sberbank szakértője feltárja egy népszerű banki szolgáltatás működését

Infostart / InfoRádió - Szabó S. Gergő
2021. november 3. 12:57
A garancianyújtás az egyik legnépszerűbb banki szolgáltatás a cégek körében, a mostani turbulens gazdasági folyamatok ráadásul növelték jelentőségét.

Simon Csaba, a Sberbank kereskedelemfinanszírozási szakértője az InfoRádió érdeklődésére elmondta, a bankgarancia a bankok kötelezettségvállalása ügyfeleikért egy harmadik fél, a kedvezményezett felé. Az ügyfél azzal bízza meg a pénzintézetet, hogy szerződéses kötelezettségei teljesítését garantálja.

Több formája van a garanciának – sorolta Simon Csaba:

  • Tendergarancia esetén az ügyfél tenderajánlatot tesz és a kiíró javára bocsátanak ki bankgaranciát.
  • Létezik garancia előlegvisszafizetésre is, itt az ügyfél előleget vesz fel szerződő partnerétől, és a garancia biztosítja, hogy teljesítés történik az előleg terhére.
  • A teljesítési bankgarancia általában a szerződés teljesítésének időszakában,
  • a szavatossági garancia pedig a szavatossági időszakban biztosítja az ügyfél kötelezettségeit.

„A bankgarancia összege típus szerint eltérő lehet – mondta a Sberbank-szakértő –, az ügyfelek szerződései határozzák meg többnyire. A teljesítési bankgarancia összege például a szerződési érték tíz százaléka körül szokott lenni, a fizetési garanciát pedig rendszerint az határozza meg, hogy milyen nagyságú követelése lehet a kedvezményezettnek egy időpontban ügyfelünkkel szemben.”

Simon Csaba elmondta, hogy a Sberbanknál leggyakrabban az építőipari és kereskedelmi cégek igényelnek nagy számban bankgaranciát.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A Sberbank szakértője feltárja egy népszerű banki szolgáltatás működését
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást